HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky
Picture

Hoteliéři, pozor na rychlé myšlení,

mohlo by se vám prodražit

Jako člověk, který se mimo svůj obor hotelnictví zabývá pracovní psychologií, vám ukážu čtyři s psychologií související důvody, proč se právě teď můžete rozhodovat obtížně a chybně.

Zprávy o šíření COVID-19 v ČR a ve světě se rychle mění. Briefingy alespoň té naší vlády nepřinášejí pro podnikatele kromě marketingu premiéra a jeho hvězdné pěchoty nic užitečného. Zkreslené, nebo zamlčované informace a panika nejsou tím nejlepším základem pro rozhodování nikde.  
 

1. Nepodléhejte aktuální hrozbě 
Právě probíhá pandemie. Je skutečná. Lidé z celého světa umírají a vir se šíří tak rychle, že každý den přicházejí nové a překvapivé zprávy. Sledujeme media, jsme spojeni sociálními sítěmi, chodí nám zprávy operátorů i přátel a věnujeme veškerou pozornost hrozbám.
Následky pandemie získávají naši pozornost způsobem, který se v mnohém liší od jiných témat. Každý vnímáme hrozbu jinak, někdo ji potlačí, jiný se jí poddá, další švejkuje. Ať je to jakkoliv, pozornost tímto směrem nás vyčerpává.
 

2. Nenechte nejistotu a příliš mnoho neznámých, aby ovlivňovaly vaše rozhodování
Ohledně šíření viru existuje mnoho teorií a mnoho hypotéz, zprávy několik týdnů staré se mísí s novějšími a vlny sledovanosti mohou využívat i různé skryté agendy s různými cíli.
Navíc zkušenosti z druhého konce světa nemusíme úplně komplexně pochopit, nebo dokonce zkopírovat správně. Jsme nejistí. Zajímá nás, kolik lidí virus má, jak rychle se kolem nás pohybuje, kolik lidí ho nakonec dostane a jak nejblíže nám osobně může infekce být.
Pokud jde o plánování, jako manažeři umíme pochopit lineární trendy. Co ovšem většinou nechápeme, jsou trendy, které zahrnují zrychlený růst jako exponenciální funkci.
I když jeden můj klient hoteliér absolvoval matfyz a tak exponenciální růsty ovládá, nás nedotčené většinou uklidní, že na začátku je jen málo ojedinělých případů - možná zpočátku i obyčejné chřipky, ale zapomínáme, že mohou nepředstavitelně rychle růst, ze tří za deset dnů až na čtvrt milionu.
 

3. Nesnažte se myslet, že musíte mít vše pod kontrolou
Lékaři a zdravotníci mají jen velmi malou kontrolu nad šířením viru a myšlenka, že by ji měli členové jakékoliv vlády je irelevantní. Myjeme si ruce, desinfikujeme vše, čeho se někdo dotknul rukou, držíme si odstup dva metry, ale uvědomujeme si, že existuje mnoho aspektů, které jsou nejspíš mimo naši kontrolu. Smiřte se s tím. 

 4. Vliv má pouze prevence
A pouze do té míry, že pokud bude prevence úspěšná, onemocní méně lidí. Bohužel se ale nedostaneme v čase zpět, aby si lékaři navzdory vládě preventivně objednali ochranné pomůcky včas, aby preventivně desetitisíce lidí nejely lyžovat do virem zasažené Itálie.
Prevence totiž mimo jiné znamená změnu komfortu k horšímu. A ukázalo se, že i to málo je pro někoho nonsens. 

​Tyto faktory ovlivňují naše chování a naše rozhodnutí. Hrozba, nejistota a úzkost nás vedou ke krátkozrakým rozhodnutím.
 
Nejistota nás pudí k tomu, že vyhledáváme více informací, sledujeme zpravodajské servery, žádné množství informací není dostatečné, mnoho lidí tráví spoustu času hledáním aktualizací týkajících se viru a jeho šíření. Sledují české žebříčky a porovnávají aktuálnost se těmi globálními. Je dobré být informován, ale věřte tomu, že příliš negativních zpráv způsobuje nesoustředěnost a stres. 
 
Stres a úzkost nás vedou ke kompulzivním kompenzacím, k tomu, že děláme kroky, díky nimž se cítíme lépe a myslíme si, že to máme pod kontrolou, a to nám přinese klid. Vyhodíme všechny zaměstnance, odhlásíme vodu a plyn, přestaneme platit za software, nebo horečně nakupujeme, vytváříme zásoby desinfekce, vody, toaletních potřeb, trvanlivých potravin a kdoví čeho dalšího. A výsledek?  Pořád jsme nejistí. 

 
Panika na trzích. Někteří lidé se tváří tvář úzkosti podobným způsobem rozhodují i v byznysu. Indexy akciových trhů klesly o 20% a mnoho investorů je v pokušení prodat akcie, někteří hoteliéři uvažují o prodeji hotelů, propouštění lidí. Proč? Protože mají pocit, že to musí rychle vyřešit.
Není pochyb o tom, že musíme rychle jednat, ale zdrženlivost a opatrnost je na místě. Nejlepší způsob, jak čelit turbulentní krizi, je zpomalit. Panika nutí člověka jednat ihned, aby se vyhnul hrozbě, ale většina toho, co v panice udělá, není obezřetné a většinou ani moudré.
 
Sledujte relevantní a autorizované zdroje, skutečné experty, kteří léta sdílejí a publikují zkušenosti a znalosti. Udělejte si čas na studium kvalitních zdrojů, než učiníte závažná rozhodnutí. 
S největší pravděpodobností se všichni dostaneme do situací, kdy budeme muset jednat moudře a s rozvahou a naše rozhodnutí musí být výsledkem zralých úvah a korektního odvozování od reakcí odborníků, nikoliv v reakci na nadpis článku, proklamaci lámanou češtinou či tweetem politika. 
 
Chcete do zvládnutí pandemické krize investovat 20 hodin času?  Přečtěte a nebo si pusťte  audioknihu Daniela Kahnemana „Myšlení, rychlé a pomalé“ a zpomalte.

Rychlé myšlení reaguje na motivační stav a je zkreslené směrem k akci. Může krátkodobě zmírnit vaši úzkost, ale způsobí vám do budoucna víc problémů, než vyřeší.

​V rozvíjejících se krizích se vyplatí rozhodovat v klidu, s jistotou, zdravým sebevědomím a empatií na základě jasné analýzy. Udělejte si čas na ta nejzávažnější rozhodnutí. 

  

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky