HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • Masterplan
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

Jak se zbavit závislosti na Bookingu?

Picture
Picture
Picture

5 vyvrácených mýtů o partnerství s Booking.com, Expedia atd. 

Založeno na důkazech

V posledních letech svět hoteliérů ovládlo několik mýtů o on-line cestovních kancelářích (OTA),
zakládajících se na výrocích, která nejsou zrovna přesné, ne-li naprosto zavádějící či dokonce nepravdivé. 
 

​Velkou naší chybou je, že nás vedou k tomu, že nevidíme věci v reálném světle a vinou toho pak děláme špatná rozhodnutí.
Picture
Nám a našim klientům, nezávislým hotelům v Čechách i v zahraničí dochází trpělivost a rozhodli jsme se v tom něco udělat.
Chceme vyvolat jednání o řetězení slev na on-line cestovních portálech, znevýhodňování hoteliérů a ukázat hoteliérům možnost okamžitých opatření.
Picture
Chopili jsme se iniciativy a prvním z kroků je ujasnění polopravd, vyvrácení mýtů a zjednodušení pohledu na věc. 
Druhým krokem je výzva AHR ČR a SOCR ČR k jednání s OTA. 
Další kroky budou následovat.
Veškerá tvrzení, na která jsme se zaměřili, obsahují vždy trochu pravdy a pak mají také falešnou část, kterou vyvracíme.
Picture
Chceme, aby se hotely už nenechaly manipulovat a získaly bez obav zpět svou nezávislost. ​
Picture

Mýtus č. 1

Booking je efektivnější, než nezávislý hotel...

Ono to tak nejspíš v původním záměru bylo.
On-line prodej byl komplikovaný, hotely často neměly vlastní rezervační systémy ani kvalitní weby.
Přišel někdo, kdo hoteliérům ukázal, že kdyby se do toho pustili sami
a stavěli systém jen pro sebe, bylo by to drahé.

A že má know-how, dost peněz do začátku
a výměnou za provizi se o všechno postará.

A navíc, že provize za globální distribuci bude nižší, než 23%,
které si bral tour operátor z pultové ceny.
Třeba na první pohled krásných 15%. 

 
Tvrzení, že je OTA efektivnější, už ale trochu pokulhává v okamžiku,
kdy náš hotel hledá host na googlu a najde jej,
klikne na námi placenou kampaň,
aby se podíval na náš web (kolik že platíme za proklik?)
a pak udělá rezervaci na bookingu. 

Třeba proto, že jsme si spletli pojem „být génius“
s pojmem „moc nepřemýšlet“
a tak nás nakoupí o 15% levněji, než se nabízíme na vlastním webu. 

 
Myslím si, že by nepochybně bylo fér, zaplatit provizi za nového zákazníka
a pak, z dalších jeho rezervací už by měla být provize nižší.

Jenže transparentnost OTA nezajímá, naopak potřebují nepřehlednost
a chaos ve kterém budou předstírat, že jsou pro nás důležitější, než ve skutečnosti jsou. 

 
Přímý prodej není snadný a není ani levný.
Často se setkáváme při auditování hotelů s tím,
že hoteliéři zapomínají započítat některé skryté náklady,
které jsou s přímým prodejem spojeny.

I když to všude můžete číst a naši kolegové na přímých rezervacích staví semináře,
není to úplně jednoduché.
Na chybné strategii můžete prošustrovat majlant.

Pro malé hotely mohou být opomenutí transakčních nákladů dlouhodobě fatální.
Když v hotelech dáváme marketing a prodej do pořádku, dbáme na to, aby byly náklady a provize transparentní.

Pořádek je totiž základní předpoklad.
Používáme protokoly na tvorbu balíčků, které se osvědčily v řetězcích.


Spočítali jsme, že z prodejní ceny 3000 Kč
​hotelu zůstane 1640 Kč.

Není to efektivní.

Sledujeme vliv na provozní zisk u každého cenového plánu.
Nekompromisně. Pravda je někdy zdrcující, ale vždycky je šance na nápravu.
Děláme v hotelu změny, zavádíme strategie, které přinášejí nezávislost a sledujeme náklady.

Správně prováděný přímý prodej je efektivnější, než OTA a může dosahovat stejných nákladů.
Zřídkakdy nižších, než je základní provize.  
​Ale přínos pro značku hotelu, pro budoucí byznys,
pro hosta, majitele i zaměstnance je jednoznačně
vyšší u přímých rezervací.
Picture

 Mýtus č. 2 

Booking je nejlepší zákazník, mám od něj nejvíc rezervací...

Skutečnost, že nejvíc prodáváte přes booking se velmi liší od tvrzení, že je někdo nejlepším zákazníkem.
Pouze noví hosté, kteří přijíždějí poprvé a našli váš hotel díky bookingu,
​se dají z pohledu marketingové insvestice považovat za draze získaného zákazníka.
Jenže velká část prodejů pochází z vašeho nepřímého marketingu,
reklamy v metasearch, kampaní na googlu, seznamu nebo placené pozice na tripadvisoru a dalších „screen scrapers“.
V okamžiku, kdy akceptujete program Genius a vaše cena na vašem hotelovém webu není nižší,
než cena pro členy Genius, raději za reklamu ne serverech ani nevyhazujte.
Pasivní přístup hotelu ke svým hostům, postavený jen na transakcích s OTA se prostě vymstí.
Obchod je zkrátka výsledek vztahů.
Picture

Mýtus č. 3

Booking a další OTA mají na marketing víc peněz, než my...

Jsou opravdu ohromní. V absolutní hodnotě investic do čehokoliv.
I za cukr do kávy utratí booking ve svých kancelářích víc, než je marketingový rozpočet průměrného hotelu.
To vše samozřejmě platí, pokud jde o absolutní finanční sílu.  
Proporcionální síla je ale důležitější a kdybyste rozpočítali investice na každý hotelový účet u bookingu,
zjistíte, že za vás jednotlivě určitě neutratí víc, než jim zaplatíte.
​Naopak si sečtěte provize za poslední rok a představte si, co byste za ně v marketingu mohli pořídit a jaký by to mělo efekt. 
Picture

Mýtus č. 4

Nesmíme mít na webu hotelu nižší cenu, booking by to zjistil...

Ve skutečnosti se OTA omezují na kontrolu svých cen v distribuční síti, ale ignorují přímý kanál.  
Zaprvé, přímý kanál většinou zatím není hrozbou (my v Hotelmax.cz ale usilovně pracujeme na změně) a zadruhé, rozdílnost technologií ve stylu každý pes jiná ves, je nákladný na vývoj i na údržbu a sledování změn.
Protože ovládají statisíce hotelů pomocí jedné technologie, a i ta občas drhne, jak všichni, kdo používáme jejich intranety, je nepředstavitelné, že by automatizovali monitoring statisíců různých hotelových webů.
Stává se to pouze u velkých účtů, setkali jsme se s tím jednou u nadnárodního řetězce.
Trochu podezíráme z úniku informací směrem k OTA některé poskytovatele Channel Manager Systému, ale v ČR jsme se s tím nesetkali. Čím si ale můžete být jisti, je sledování Bookingu Expedií a naopak.
Za zkoušku nic nedáte.  
​V jednom zahraničním projektu jsme to po odhalení Expedií okamžitě vyřešili změnou kategorie ubytování a názvu typu pokoje. Zkušeností máme mnoho.
Picture

Mýtus č. 5

Booking do nás hodně investuje...

​Je opravdu překvapivé, jak úspěšné OTA byly v tom, že tomu někdo věří.
Realita je úplně jinde.
Žádná on-line cestovní kancelář neinvestuje své peníze do vašeho hotelu. 
Naopak, ve vyhledávání podle značky řetězce, nebo názvu konkrétního hotelu, skutečně ve vyhledávačích skutečně parazitují na vašem jméně, nebo destinaci, což v konečném důsledku způsobuje jen růst ceny na aukcích vyhledávačů a za kampaň pak vy musíte zaplatit vyšší cenu.
​To, co OTA za takovou reklamu zaplatí, bohatě pokryje vámi zaplacená provize. 

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.
Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • Masterplan
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky