HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • Masterplan
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

vede schopnost se adaptovat

5/5/2021

 
Picture
Picture
Zatímco jsou restaurace a hotely téměř po celé Evropě stále uzavřené a my každé ráno hltáme zprávy o tom, jak se covidová pandemie vyvíjí, běhají nám v hlavě otázky spojené nejen s opětovným rozjezdem našeho provozu, ale též otázky týkající se nových lidí, kolegů a budoucích zaměstnanců.
 

Kolik jste už četli zpráv o tom, jaký že nás to čeká obrovský odliv zaměstnanců, kteří nám už finálně odcházejí do jiných oborů? 

Zkuste si ale vzpomenout, nenesla se poslední léta před vznikem samotné pandemie v podobném duchu? Neměli jsme (a nejen my v ČR, ale obecně celá Evropa) již před několika lety obrovský problém nalézt šikovného kuchaře nebo číšníka?

Jak nedávno v článku pro Hospodářské noviny potvrdil předseda Asociace hotelových škol Jiří Nekuda, na učební obory kuchař/číšník se tento rok opravdu hlásí o 25-30% méně mladých lidí. Ale obory jako hotelnictví nebo cestovní ruch naopak méně přihlášených nezaznamenaly.

A jsou slyšet i slova, že „krize přináší novou příležitost“ a s těmi já naprosto souhlasím. Ze své dlouholeté zkušenosti personální ředitelky hotelu mohu potvrdit, že už v minulosti se na gastronomické obory hlásili žáci, kteří chtěli jen vystudovat nějakou střední školu s maturitou a pak odcházeli k jiným profesím. A nebylo jich málo.

Úplně stejně se chovají absolventi jiných oborů, takže šikovní číšníci či dokonce kuchaři se již dříve rekrutovali z řad gymnazistů či studentů škol jiného zaměření. 

„V Česku máme kolem 160 škol, které se zabývají gastronomií, cestovním ruchem a hotelnictvím. V sousedním Rakousku je takových škol 40. 
Máme hodně škol a tohle bychom mohli brát jako příležitost zkvalitnit obor a zaměřit se opravdu na to, abychom v nich udrželi talenty.“ Tak hodnotí současný zájem o obor Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. A nelze s ním než souhlasit.  Mimochodem – o nadstandartním počtu gastronomických zařízení v ČR v porovnání s jinými evropskými zeměmi jsme se už také z tisku dozvěděli, není-liž pravda. 
 
Pojďme ale na chvíli opustit pohled zaměstnavatelů a podívejme se na vše z jiné strany a pozitivnějším objektivem. Jak se dále v těchto dnech od renomovaných ekonomů dozvídáme, většina z nich se přiklání k tomu, že až vlády přestanou s aktivními restrikcemi, přijde ekonomický rozkvět. 

Lidé začnou utrácet a prudce se zvýší poptávka po aktuálně zakázaných službách a zboží, tedy i po zaměstnancích. Potvrzuje to loňský rok, kdy ekonomika nespadla až tak moc díky létu, kdy se konzumovalo ve velkém všechno.

A vzpomeňme si na prosincový útok na restaurace. Lidé si zkrátka budou vždy chtít užít dobrou gastronomii, která je dnes součástí jejich životního stylu, a naplňovat své cestovatelské plány. Rozhodně u toho budou opatrnější, ale nestane se, že by se dobrovolně znovu zavřeli doma. 

Zkrátka řečeno, pohostinství stále vykazuje a bude vykazovat pozoruhodnou odolnost. Je to odvětví, které již mnohokrát zažilo vzestupy a pády v reakci na světové události.

Je připraveno pokračovat v růstu a po opětovném otevření možností cestování už ve světě vykazuje známky obrovského zotavení a expanze.

A s tím spojené příležitosti, jak přilákat nové talenty, které mohou těmto podnikům pomoci přizpůsobit se nové realitě a využít změn a inovací, budou významné.
 
Na co se jako zaměstnavatelé musíme s nástupem nového restartu služeb tedy rozhodně připravit? 

1.     Úroveň a finanční podmínky zaměstnávání kvalitních lidí a talentů tohoto oboru se budou muset vyrovnat podmínkám, které nabízí jiné obory. Je jasné, že „home-office“ v nabídce benefitů tito lidé nenajdou, ale nepodceňujme nastupující generaci. Jsou to mladí lidé, kteří chtějí dělat práci, jež jim přináší smysl a radost a tou práce ve službách rozhodně je. (Mimochodem – víte o tom, že se tento rok naopak prudce zvýšil zájem o studia na středních zdravotnických školách? Na školách, jejichž absolventi rozhodně nevydělávají desetitisíce na sociálních sítích nebo prací za počítačem. A už to o něčem vypovídá). 

2.     Mladí lidé chtějí rychle růst a rozvíjet se. To už přeci ale také dávno víme. Nečekejme, že k nám nastoupí a stráví v našem podniku 5 let na jednom místě. Naším úkolem proto bude přistupovat k jejich motivaci a rozvoji zodpovědně a nevidět v nich jen „levnou pracovní sílu“.

3.     Hlavním trendem ve službách se stává flexibilita. Zaměstnavatelé budou zaměstnávat jen málo opravdu kvalitních lidí na hlavní pracovní poměr a více juniorních a flexibilních brigádníků. Tito profesionálové budou muset navíc být placeni právě za to, že jejich tým se bude skládat z méně zkušených kolegů a součástí jejich pozice se tak především stane tzv. „on the job“ trénink. 

4.     Do popředí se i v tomto oboru dostává profesní mentoring a mezi kompetencemi vítězí schopnost „učení se za letu“. Právě proto vzniknul v naší společnosti Hotelmax program mentoringu expertů, stejně jako program určený začínajícím talentům. Talenti v tomto oboru už nebudou chtít trávit roky teoretickými přednáškami na hotelových školách. Práce ve službách bude nyní o schopnosti přizpůsobit se, o rychlosti, o nových trendech a inovacích. 



Comments are closed.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.
Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • Masterplan
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky