HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

Umíme správně psát reklamní texty? a krátký test, jak jste na tom vy...

3/20/2016

 
Picture
Napsat správně reklamní sdělení, patří mezi mistrovské techniky. V marketingu je to ale bohužel,  jako ve fotbale, nebo v hokeji. Každý si myslí, že tomu rozumí. Jak jsme na tom my, v cestovním ruchu? Naučili jsme se plánovat a měřit výkony, naučili jsme se techniky, jak výkony zvyšovat v místech, která jsme změřili jako nedostatečně produktivní. Umíme zdokonalit řízení výnosů, elektronickou evidenci, on-line prodej. Učíme se postupně ke standardním marketingovým činnostem přidávat nové nástroje. A že jich přibývá.

Pracujeme se sofistikovanými softwary, více či méně úspěšně se pohybujeme v sociálních sítích, pracujeme s Google+, optimalizujeme své weby pro vyhledávače. Zdá se, že v marketingové komunikaci jsme se vyvinuli nejvíce.

Opravdu už umíme všechno to důležité?  A nebo je to jen představa, která se pro nás stává pravdou a to podstatné, pravdivé a pro nás významné, nedokážeme ani postřehnout?

Možná jsme až příliš rozptýleni, nebo zahlceni rutinou. Jinak bychom si byli schopni uvědomit, že největšího zisku z hotelových postelí na světě na dosahuje duopol Expedia&Booking, a přitom fakticky nevlastní ani jeden hotel, ani jeden pokoj a dokonce ani jedinou postel.

Nebo, že nejmocnější je správce pověsti hotelů, je tripadvisor.com, který ale v životě žádný hotel neprovozoval a nenese žádnou odpovědnost za osudy těch, o kterých šíří často i nepravdivou reputaci.

Jak se jim to vůbec mohlo podařit?  

Odhalili motivy svých zákazníků.

Pomalu ztrácíme schopnost zdravě analyzovat vlastní hlavou. Schopnost oddělit to důležité od nepodstatného. Schopnost postihnout esenci příběhu nebo situace. A poté přesně definovat motivaci svých zákazníků. Marketing zaměňujeme jen za jednu jeho část, za marketingovou komunikaci. Ale to důležitější míjíme. Logicky pak musíme minout zákazníky i našimi reklamními texty. Během své dvacetileté manažerské praxe jsem za vědomosti a znalosti utratil víc peněz, než u nás člověk  investuje do svého bydlení. Při studiu mezinárodního marketingu jsem si v jednom okamžiku uvědomil význam jedné dovednosti, kterou postrádáme. To mě navždy ovlivnilo a myslím si, že tomuto zážitku, který vám zprostředkuji, vděčím za mnohé.
 
Profesor, který svým studentům vysvětloval koncept prvního odstavce, tedy základ kvalitní práce s textem, na první hodině zadal studentům první úkol.
„Napište úvodní odstavec článku“. Všichni víme, že první odstavec a nadpis, nebo-li headline, musí obsahovat proč, co, kdy a kdo, celého článku.
Profesor jim předestřel všechna data článku do školního deníku, k němuž měli napsat úvod:
 
„Dr. Olaf Peters, ředitel floridské university, oznamuje, že všichni učitelé školy odcestují příští čtvrtek do San Diega, aby se zúčastnili kolokvia o nových pedagogických metodách. Na kolokviu mimo jiných vědců a expertů vystoupí antropoložka Margaret Mead, rektor tamní university Dr. Daniel Robert Hutchins a guvernér státu Kalifornie Arnold Schwarzenegger“.
 
Studenti začali úporně datlovat na svých noteboocích, aby stačili tempu, které nasadil učitel, aby ihned odeslali své kvapně usmolené úvodní odstavce. Každý se snažil shrnout ono „co, kde, kdo“, co možná nejvýstižněji. Psali, že Guvernér Arnold Schwarzenegger vysvětlí, celý učitelský sbor se setká s vědci v San Diegu, antrolopoložka Margaret Mead, kolokvium, experti... .
 
Profesor si přečetl všechny odevzdané texty své třídy a sdělil, že neprošel ani jeden. Správný úvod ke článku do univerzitního deníku měl znít
 
VE ČTVRTEK NEMÁME ŠKOLU.
 
V tomto okamžiku jsem si uvědomil, že marketing nespočívá v přežvykování a v recyklaci faktů o vlastnostech a výhodách produktu, nýbrž v umění postihnout podstatu, esenci a na základě toho jednoduše definovat motivaci zákazníka, jakési nevyslovené PROČ, na které odpovíme reklamním textem. To nejsilnější PROČ v tomto případě, byl fakt, že studenti nebudou mít školu, protože všichni odjedou na druhý konec kontinentu.
 
Marketing zdaleka nespočívá jen v komunikaci a nestačí vědět  co a kdo a jak a za kolik, ale musíme pochopit, co to všechno dohromady znamená a proč je to důležité. Proč je to důležité pro zákazníka, hosta, majitele, zaměstnance. To je zpravidla pro každý segment zákazníků jiné. Při psaní textů se nesmíme nechat uspat a propást tu chvíli, kdy říkáme jasně a stručně to, co chce náš zákazník číst. Definovat motivy zákazníka. Esenciální sdělení, které pak musí obsahovat náš reklamní text. A bez balastu. To je jedna z věcí, která dělí hotely a restaurace na prázdné a plné.
Často se tomu věnuji se svými klienty, kterými už dávno nejsou jen hotely. Tyto služby, jako je psaní textů, můžete i nakoupit externě. Spolupracuji  se specialisty na psaní reklamních textů a článků a jsem často překvapený, že nikdo o těchto službách neví. Můžete si koupit napsaný článek a nebo zadat jeho tvorbu stejně tak i napsání reklamního textu. Tady na mém webu www.hotelmax.cz najdete více informací, pokud byste měli o tyto služby zájem.
 
V každé množině dat, je skryto cosi zásadního. Je na nás, jestli to odhalíme. A je jen na nás, jak s tím naložíme. MP


Comments are closed.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky