HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • Masterplan
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

​Rozhodujete se podle „asiVýsledků“, odpadků, a nebo pracujete s daty?

3/20/2016

 
Picture

​Informace kdysi bývávaly cenné. Do doby, než nám technologie umožnily se jimi zahltit. V soukromém i profesním životě.  Dvacet let pracuji s informacemi a za poslední tři roky jsem prošel data stovek hotelů. Zjistil jsem, že několikanásobně cennější než informace samotné, je schopnost odlišit ty důležité od nepodstatných a ty pravdivé od domněnek.  S tímto zásadním nedostatkem se potýká většina hotelů.
 
Často pomáhám hotelům najít ten nejvhodnější hotelový a informační systém a na něj navazující další řešení pro prodej, která odpovídají aktuálnímu trhu. I když výběr není vůbec jednoduchý (ale jednoduchou pomůcku pro rozhodování si můžete stáhnout z mého webu), daleko složitější je nastavení struktury dat a analýzy kombinací dat, která jsme se rozhodli sledovat. Hoteliéři si někdy myslí, že s koupí nového systému vše vyřeší a tak po instalaci a zaškolení přichází období frustrace z nenaplněných očekávání. Znám dnes velmi dobře desítky řešení, dobrých, špičkových i podprůměrných, ale dvě věci mají všechny systémy společné.

Zaprvé, změří a spočítají jen to, co do nich dáme.  Zadruhé, musíme vědět co přesně potřebujeme znát k rozhodování.

Každou odpověď, kterou potřebujeme, sytí data několika dotazů, několik čísel a zpravidla i interakce mezi nimi. To znamená, že záleží na kvalitě dat a na struktuře. Dobrá zpráva je, že obojí je pod naším vlivem. Nezřídka v hotelech přicházím na to, že vlastně nepotřebují nový systém, ale jen potřebují udělat pořádek v datech, vytvořit strukturu a tím pádem přehled a informace potřebné ke správnému a hlavně efektivnímu rozhodování. Vždycky začínáme třemi otázkami, na které hledáme odpověď.
 
1. Skutečně se hotel zaměřuje na správné segmenty? Projdeme všechny segmenty a to včetně těch hypoteticky možných. Pracujeme s velmi přesnou, předdefinovanou segmentací, která se mi díky chování trhu a rozmanitosti hotelů rozrůstá z desítek na stovky. Ještě se nestalo, že bychom neobjevili nový, později produktivní segment.
2. Skutečně hotel investuje do nejefektivnějšího distribučního kanálu? Tady často přijdeme na to, kde utrácíme zbytečně a nebo kde nevyděláváme, protože neinvestujeme, jelikož jsme to už utratili jinde. Je až udivující, s jakou pravidelností hotely utrácejí na místech, která nevydělávají a považují všechny kanály za stejně důležité.
3. Skutečně sleduje management to, co potřebuje? Zde zjistíme, jaká data management sleduje a definujeme ta, která schází.  Pracujeme zhruba s několika desítkami těch správných dat, mezi tisíci, které jsou schopni leckde mechanicky shromažďovat.
 
Vzpomínám si na hotel, který používal nejmodernější systém, ale všichni byli tak zaneprázdněni zadáváním všeho nepotřebného, že s daty analyticky nikdo nepracoval. Sestavy reportů byly v systému v desítkách adresářů a na první pohled vypadaly složitě a ve zmatku. Tudíž ve výsledku pro ředitele hotelu dvě pracovnice každý měsíc první dva dny přepisovaly data do excelu a ta se pak konsolidovala zase do dalších tabulek. Pana ředitele málem ranila mrtvice, když jsem mu ukázal, že za pár vteřin z jeho „starého a blbého“ systému dostane to, co potřebuje kdykoliv si vzpomene a v aktuální podobě bez chyb.

Nebo na jiný hotel, který se potýkal s propadem v klíčových segmentech a když jsem se podrobněji zabýval strukturou reportingu, zjistil jsem, že rezervace a sales zadávají jiné segmenty, než se generální ředitelka při analyzování reportu domnívala, že analyzuje. To pak byla rozhodnutí a opatření.  

A nebo na jiný, typicky kongresový městský hotel, který měl v reportingu produktivity partnerů, také třeba 18 profilů pro jednu jedinou firmu.  

Pochopitelně záleží i na kvalitě řešení a jiný systém vyhovuje hotelu v lázních a rozsáhlými wellness outlety a naprosto odlišný systém bude stačit v malém rodinném hotelu na sjezdovce v horách. Díky technologiím se stále více osvědčují „cloudová“ řešení, kdy zjednodušeně systém neběží na hotelovém serveru, ale u správce a hotel jen zadává a zobrazuje data.

​Zásadní je ale pro hotel kvalita dat a jejich struktura. Nastavení struktury a její prosazení do všech částí hotelu, která ovlivňují a analyzují data je poměrně složitěší a náročný úkon, nicméně nedokážu si představit, že bez toho by hotel mohl být v dnešní době úspěšný. Nikdy nezapomeňte na to, že nestačí jen data načíst, ale musíme se ujistit, že informace, na jejichž základě se budeme rozhodovat, nejsou odpadky. Nikdo z nás by přeci nechtěl postavit hotelovou strategii na základě „asivýsledků“ z „odpadků“.  



Comments are closed.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.
Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • Masterplan
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky