HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

Proč je pro některé hoteliéry tak těžké zavádět do praxe nové metody.

3/22/2014

0 Comments

 
Picture
V poslední době se (naštěstí) můžeme setkat s poměrně širokou nabídkou školení, seminářů a kurzů, jež si kladou za cíl naučit absolventy nové způsoby obchodování, aktuální přístupy v marketingu a propagaci, efektivní práci s mediálním obrazem hotelů, restaurací a kaváren, pro-zákaznický přístup ve službách, vyřizování reklamací a stížností atd. Možností je mnoho a problém hoteliéra je tedy spíš v tom, vybrat si to nejvhodnější a do takového kurzu přihlásit ty správné lidi. Dalo by se říct, dnešek skutečně skýtá tvořivým a odhodlaným lidem více možností, než tomu bylo kdy před tím. Jako zkušený obchodník, marketér, kouč, mentor a školitel ale vím, že jen nepatrnému procentu absolventů současných vzdělávacích programů se do reálného života podaří aplikovat alespoň 20% toho, co takovým vzděláváním získali. Příčin je několik. 

Snadno sklouznou do rutiny, protože si nestanoví cíle.

Na mých seminářích odkazuji na rozsáhlé portfolio nástrojů, pomůcek, případových studií a některé z nich, ty v praxi nejosvědčenější, s mými účastníky sdílím. Jejich nadšení a zájem jsou fascinujícím příslibem blížících se změn. Po seminářích jim posílám slíbené podklady a návody a získávám velmi pozitivní zpětnou vazbu, někteří se mnou zůstávají v kontaktu, konzultují se mnou praktické aplikace a často mě žádají o pomoc se zaváděním. Společně stanovíme konkrétní cíle pro konkrétní lidi na konkrétních místech a vracíme se po krátkém čase, abychom změřili jejich úspěšnost. To jsou ti schopnější. Ale část absolventů se po krátkém čase odmlčí, na jejich sny začne usedat prach, na odhodlání zapomenou a návrat do zacyklené rutiny definitivně pohřbí snahu o pozitivní změny. Umět třídit poznatky a zpracovat získané znalosti je totiž stejně důležité, jako jejich získávání. V každém semináři se najdou dva, tři posluchači, kteří jsou aktivnější a úspěšnější než ostatní, stanoví měřitelné cíle a ty splní a s radostí se se mnou podělí o výsledek a některé to neuvěřitelně nakopne k dalším a dalším výkonům, ke kterým už mě nepotřebují. A to na své práci miluji. Jeden mladý obchodní ředitel krásného rodinného hotelu v Luhačovicích (který jsem si oblíbil pro jeho atmosféru a prvorepublikový až baťovský esprit) jehož počínaní s radostí sleduji, mi dokonce připravil výtah  jedné odborné knihy, kterou jsem během semináře doporučil s tím, že souhlasí, abych jeho práci sdílel s ostatními budoucími posluchači svých kurzů. Martine Krajíčku, děkuji ještě jednou.

Myslí si, že přání a sny jsou totéž, co cíle.

Je pravděpodobné, že větší část z nás totiž neví, jak na to. Většinou si totiž myslíme, že cíle máme. Při bližším zkoumání se ale ukáže, že máme pouze sny a neuspořádaná přání, například – být šťastný. Vydělávat hodně peněz. Být úspěšný hoteliér. Vést úspěšný hotel nebo restauraci. To ovšem nejsou cíle ani náhodou. Jsou to jen představy a fantazie. Cíl se od fantazie liší tím, že je naprosto konkrétní, nejlépe měřitelný.  U každého cíle máme také naprosto jasnou představu o termínu jeho naplnění, v lepším případě máme rozdělený cíl na dílčí, postupné cíle, ke kterým si podle reálných okolností určíme i dílčí termíny. Cílem může být zvýšení RevPAR ze 550,- Kč na 999,- Kč za kalendářní rok. Dílčími cíli mohou být jednotlivé milníky zvyšování RevPAR po měsících, přičemž si umíme spočítat, zda toho docílíme zvýšením ceny, nebo zvýšením objemu Roomnights a nebo nejčastěji kombinací obojího. Pro  každý budoucí měsíc pak připravíme akční plán, přičemž principem zavádění změny je rozhodnutí, že každou budoucí obchodní aktivitu učiníme až tehdy, kdy si prokazatelně ověříme, že pozitivně ovlivní RevPAR. Podpoříme tím svůj cíl činy. Všemi. To znamená, že jsme konzistentní, důslední, víme, jaký máme konkrétní cíl a v každém budoucím okamžiku budeme schopni změřit úspěšnost a prokázat rozdíl mezi minulostí a současným pozitivním vývojem. Zkuste si vizualizovat (představit) jaké to bude, až cíle dosáhnete. Jaký budete mít pocit? Zkuste si vypsat aktivity, které děláte a označte ty, které podporují váš cíl. Jak by se dalo zařídit, abyste je mohli vykonávat častěji?

Mají strach z nezdaru.

Třetí příčinou je strach z nezdaru. Nezdar způsobuje finanční a emocionální zátěž, se kterou se pojí rozhodnutí, že příště si dáme ještě větší pozor. Bohužel si neuvědomujeme, že právě tím si sabotujeme své vlastní snahy stanovit cíle správně. Výsledkem pak je, že s ohledem na své schopnosti nejsme zdaleka tak funkční, jak bychom mohli být. Nezdar bolí. Selhání, pokud jej neopakujeme pořád dokola ze stejných důvodů, je dražší způsob vzdělávaní. Žijeme v době, kdy jsou dostupné případové studie z celého světa a my tak máme reálnou šanci nezdary eliminovat. A ušetřit tak za drahé chyby, které už udělali a zaplatili za ně jinde.

Nesdílejí vizi.

Čtvrtá příčina je klíčová. Stejně tak, jako je zmítána problémy země, které chybí vize, je tomu tak i v případě hotelu. Je na managementu a investorovi či majitelích, aby formulovali jasnou vizi, která prosákne do posledních míst organického celku firmy – jejího personálu. Podle ní se žije, plánuje, přemýšlí. Vizí může být vytvoření atraktivního lázeňského resortu, kde budou nadšení hosté obsluhováni nadšeným personálem a budou produkovat zisk pro nadšeného investora, nebo naopak může být vizí vyčerpání zdrojů z nemovitosti, personálu i hostů a přesun zdrojů kamsi do zámoří, ale v každém ohledu je nezbytné, aby byla vize sdílena. Jedině tak může každý svou práci jednoduchým způsobem podrobit korekci, zda vizi podporuje, či nikoliv. To, že má hotel či restaurace vizi, poznáte na první pohled a když vizi sdílejí i hosté, to už je před nejvyšší metou. Zmínil jsem hotel v Luhačovicích – ten je právě jedním z těch s opravdovou, nepředstíranou vizí, sdílenou hosty. A protože píši tento článek bez vědomí majitelů a managementu rozhodl jsem se, že jej nezmíním. Ale můžete jej v nabídce najít snadno. On se opravdu od ostatních velmi odlišuje. A slyšel jsem, že takových je v Luhačovicích víc.

Vize, je-li opravdová, je totiž silně nakažlivá, nejen v regionu. Takovou epidemii bych si přál..

V Praze 22.3.2014

Milan Pavelka   


0 Comments



Leave a Reply.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky