HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

Poslední jistota staré dobré segmentace ohrožena!

6/28/2016

 

Autor:
​Milan Pavelka

Picture
Zapomeňte, co jste o chování spotřebitelů znali včera, protože se dramaticky a extrémně rychle mění. Vůbec to není revoluční ani šokující. Revoluční je tady jen fakt, že kilo třicet lidského mozku je klíčem
k na
ší budoucnosti. Do byznysu se rychle dostal nový fenomén. Prohání faldy hlavně těm, kdo ze živnos- tí udělali „industry“. Některým spadla čelist, jiní se zmítají v křeči, hystericky protestují a žádají po svých vládách regulaci a někteří z nich už mají puls nehmatný. Je to krásné a přirozené, protože to, co se nehýbe, odumírá. A to je jediné správné. Pojďme se podívat, koho se to týká.


Taxislužba
Alternativní služby UBER, Liftago nebo Sna- pCar umožňují aukční model nákupu vaší jízdy a nebo dokonce používat vlastní auto k dopravě z bodu A do bodu B za úplatu.
Autopůjčovny
Služby jako je BlaBlaCar, RelayRides nebo FlightCar zase umožňují půjčování aut mezi lidmi.
Letecká doprava
Dobře, low-cost letecké společnosti už známe, ale co takhle privátní letadla?
Služby jako JetSmarter, BlackJet či FJ prodávají neobsazená sedadla v privátních jetech.

Kanceláře a meeting rooms
Aplikace jako SmartDesk, PivotDesk nebo DeskTime obchodují s prázdnými místy a stoly v kancelářích a zasedačkách. Mimochodem díky tomu mám kancelář na několika místech za minimální náklady.
Restaurace
Aplikace VizEat, EatWith a Cook&Eat jsou alternativou k restauracím a umožňují sdílet doma připravené jídlo s cizími lidmi.
Ubytování
V hotelnictví jsou to 9 ats, BedyCasa a AirBnb a pokud je neznáte, věřte, že je to vaše škoda.
Fenoménu se začíná říkat SHARE ECONOMY a myšlenka sdílení není vůbec nová. To jen technologie umožnila jejich rychlý a masivní nástup. Někoho by mohlo napadnout, jestli to není tím, že spotřebitel už má plné zuby nenažranosti brontosaurů, u kterých se z jejich manuálů vytratila služba, lidský kontakt a lidský přístup a že jejich předpisovému předstírání prostě nevěří. Věřme jen, že se nám sdílená ekonomika nevymkne do podoby, která ohrozí kvalitu a standardy služeb ekonomiky standardní, zdaněné.

Ale hlavní důvod je, že jsme lidé, a když nám něco chybí, hledáme to. Když mi nedávno odtáhli auto, litoval jsem, že není alternativní aplikace na sdílení parkovacích míst ve městech. Kromě představy, jak řvou magistráty a na ně napojené s. r. o., že přicházejí o výpalné za odtahovku, jsem si uvědomil, že právě aktuální potřeby bývají impulsem vzniku alternativních aplikací a že největší výhodou SHARE ECONOMY je neomezená rychlost. Hbitost je tady důležitá a je konkurenční výhodou. Proto také korporacím startupy většinou moc nejdou.

S tímto frontálním nástupem alternativ přichází hroucení segmentací, na které jsme byli zvyklí. Protože v okamžiku, kdy dochází ke splývání produktu a služby, důvodů k pobytu, volného času a práce, nám naše segmentace přestává stačit.

Mí klienti už v rámci mentoringu s hybridními segmenty, kterých jsme identikovali několik, úspěšně pracují. Jedním z nich je už od roku 2013 segment Bleisure. Spojení účelu cesty Busi- ness a Leisure dříve dělilo v prvním kroku segmentaci na dvě části. Není ani tak důležité, kam kdo patří, ale jak se chová při hledání a výběru, nákupu a konzumaci produktu.

​Máme změřeno, že Bleisure dosahuje vyšší průměrnou délku pobytu (LOS/ ALS) než dřívější Business zákazník, vyšší obsazenost pokojů (více osob než 1) a zvyšuje také další tržby mimo samotné ubytování. Soustředíme se na jeho chování při výběru. Jsme odsouzeni ke svobodě volby. Jste na to připraveni?





Comments are closed.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky