Přinášíme do hotelů reálné tržby, za první týden jsme hotelům zprostředkovali byznys za 23 milionů.
Jako poradenská společnost, působící na trhu již osmým rokem, jsme od letošního března hledali způsoby, jak hoteliérům společně s know-how přinést i byznys. Obchodní model hotelů a restaurací tady fungoval třicet let setrvačně, bez výrazných inovací. Kromě elektronické distribuce v rezervačním oddělení, platebních terminálů a kartových zámků se toho ve srovnání s jinými obory moc nezměnilo. Dnes hoteliéři s naší pomocí mění způsob uvažování a rozhodování v tom, co dělají. Napříč celým hotelem. Od strategie, financí, přes personál a obchod, provoz a marketing. Získávají digitální znalosti, osvojují si aplikace, automatizaci, zjednodušují a zrychlují provoz i obchod. Spolupracujeme s českým Googlem, inspirovali jsme se strategiemi Amazonu. Připravili jsme pro hoteliéry Masterplan – restartovací program nové generace, obsahující know-how, přizpůsobené každému hotelu na míru a přináší přesně to, co hotel právě teď potřebuje. Zavádíme nové strategie na nových trzích. Hotely díky nám obsazují trhy, se kterými neměly dosud zkušenosti. Hoteliéři se s námi účastní grantových programů Grow with Google a New Generation of Founders. I když máme skvělou zpětnou vazbu od hoteliérů, ve kterých jsme Masterplan zavedli, chtěli jsme být také prvními, kdo kromě rad přináší také skutečný byznys. Nejen znalosti, ale skutečné tržby. Rozhodli jsme se, že spojíme síly s někým, kdo má přesah přímo k zaměstnancům velkých firem a korporací, například přes jejich fondy kulturních a sociálních potřeb, benefity a odměny, jelikož předpokládáme, že výpadek zahraničních a firemních zákazníků bude pro hotely dlouhodobý. Jsme denně ve vztahu s několika hotely na různých místech v zemi a řešíme v nich stejné problémy spojené s krizí – dramatický propad tržeb a ztráty. Proto bylo naší hlavní podmínkou nezatěžovat hotely žádnými vstupními náklady a kombinacemi slev. Stejně jako to dělají u Amazonu, který svou strategii agregace mezních zisků úspěšně uplatňuje na všech svých trzích. Začali jsme hledat partnera, který podobným způsobem pomůže hotelům prodávat za férové ceny. Výsledkem je dohoda na strategickém partnerství s iniciativou Zachraňme turismus a dnes společně přinášíme hoteliérům nástroj s garantovanou návratností. Nástroj, který může výrazným způsobem naplnit hotelu kapacity s mnohem nižšími náklady ve srovnání s provizemi, které hotely musí platit distributorům. A jak hotel získá nové klienty a tržby? Je to snadné. Připraví pro místní trh například dva typy voucherů se dvěma produkty, s jedním za 6 000 Kč a s druhým za 13 000 Kč. Může to být ubytování v kombinaci s další službou, záleží na typu hotelu. Na první produkt vydá 1000 voucherů na slevu 500 Kč, na druhý produkt vydá 1000 voucherů na slevu 1 500 Kč. Host, který pak v 1. pololetí příštího roku do hotelu přijede na pobyt v hodnotě 6 000 Kč nebo 13 000 Kč, při placení místo hodnoty 500 Kč nebo 1 500 Kč použije slevový voucher, který si v rámci nákupu pobytu navíc zdarma stáhnul z webu. Hotel až následně vyplatí provizi ve výši 40 % z hodnoty voucheru (tj. jen ze slevy), což v těchto případech znamená buď 200 Kč nebo 600 Kč. Předem neplatí nic a naši podporu i kampaň získává zdarma. My pomůžeme hotelům spočítat nabídku tak, aby nedevalvovaly svou hodnotu. Žádná slevová spirála, slevy ze slev, zničující provize, nic takového. V nabídce máme několik variant voucherů, včetně dárkových poukazů, na které máme poptávku od největších zaměstnavatelů z průmyslu, farmacie a bankovnictví. Hotel sám určuje, nakolik bude konkurenční se svou jedinečnou nabídkou. Podle zkušeností z první vlny voucherů a průzkumů trhu už známe chování zákazníků a jsme přesvědčeni, že i tentokrát Češi zamíří relaxovat a objevovat nová místa své země. Do programu se pochopitelně nejdřív hlásí hotely, které již získaly zkušenost s prvními pobytovými vouchery, ale snažíme se zařadit všechny. Podmínky a pravidla a instrukce pro hotely najdete zde. Comments are closed.
|
AutořiMilan Pavelka Archiv
March 2023
Kategorie |