HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

na konci tunelu

10/11/2020

 
Picture
Picture
Proč my, (neschopní blbečci), potřebujeme světlo na konci tunelu

Sedm dlouhých měsíců, den za dnem, pomáháme řešit hoteliérům
a restauratérům současnou krizi. Hoteliéři a restauratéři nám volají, abychom jim pomohli.

Cestujeme po regionech a podporujeme lidi, kteří svými živnostmi
a nedotovaným podnikáním vybudovali prosperitu této země. 

Co hoteliér nebo restauratér, to podobný příběh. Za poslední měsíce jich jsou stovky. Pomáháme jim se strategiemi, jejichž cílem je přežít a stabilizovat jejich podniky. 

Resetujeme a restartujeme od základu jejich byznys model. Hledáme řešení, která nevyvolávají další náklady. Je to vyčerpávající pro nás i pro ně. 
​
Denně se setkáváme s pracovitými lidmi, jejichž nepřetržité úsilí přežít, je obdivuhodné. Jejich ochota obětovat peníze, čas a veškerou energii
na záchranu hotelu, cestovky, restaurace či kavárny, je úctyhodná. 

Poznáváme odvážné vizionáře, snílky, schopné živnostníky, kteří mění svět svou prací. Nahlížíme i do těch nejcitlivějších míst jejich podnikání. 

Často se dotkneme souvislostí s jejich osobními životy a uvědomujeme si tíhu a odpovědnost každého jejich rozhodnutí, které ovlivňuje osudy desítek dalších lidí - servírek, kuchařů, číšníků, recepčních, pokojských, průvodců, operátorů, masérů a dalšího personálu. A zároveň jejich dětí, manželů, manželek, rodičů nebo partnerů. 

Tito lidé jsou vystavení permanentnímu stresu, bez jediné chvíle úlevy. Jsou zranitelní, často vyčerpaní, někteří jsou na dně svých sil. 

Mají minimální, nebo žádné příjmy na straně jedné a náklady a finanční povinnosti na straně druhé.  Nespoléhají se na nikoho než sami na sebe. 
Jsou mezi nimi provozovatelé nezávislých hotelů i malých řetězců, restaurací, kaváren, cateringových firem, které vznikly jako živnosti, vydupané z ničeho. 

Restauratéři a hoteliéři, kteří udávají směr, ctí řemeslo, získávají mezinárodní ocenění. 

A teď prožívají extrémně těžké chvíle. 


S cílem to všechno zvládnout vyčerpali rezervní zdroje, požádali svou banku o úvěr, dali do zástavy svůj dům, byli nuceni učinit kroky,
o kterých někdo, kdo nevytváří žádnou hodnotu a celý život žije
z veřejných rozpočtů, do kterých všichni platíme, nemá tušení.

Jako podnikatel i jako občan bych i od socialistického prezidenta namísto urážky přivítal morální podporu, nebo, v horším případě, alespoň neúčastné mlčení. Podnikatelé už dávno vypnuli svá ega, protože se nechtějí nechat rozčílit a nechat sebou manipulovat. 

A víte proč? 

Na samém počátku každého podnikání je záměr. Můžeme mu říkat touha, vize, poslání. Je jím nápad, jak vyrovnat nesoulad mezi poptávkou a nabídkou, jak vytvořit novou službu, jak vyplnit mezeru na trhu a z nápadu se tak stává plán. 

Když máte odvahu, zvednete se a jdete plán realizovat. 
K odvaze a odpovědnosti potřebujete tvůrčí myšlení, díky kterému vytváříte novou hodnotu. 

Přesně to ti odvážní lidé dokážou dělat každý den, od pondělí do neděle. Více, či méně úspěšná realizace záměru je vždycky novou příležitostí pro další lidi. 

A přesně tak vzniká byznys. Prostředí pro dodavatele, pro personál. Nová pracovní místa, další nové služby. 

Přivádějí do měst a regionů návštěvníky, kteří tam utrácejí peníze. Chtějí-li to dokázat, musí zdolávat překážky, čelit nepřízni, protože žádné dlouhodobě udržitelné podnikání nejde samo. 

Veškeré zdroje a sílu musí soustředit na svůj cíl, jako by šli v tunelu. Nechtějí-li ztratit směr a výkon, potřebují vidět i v těch nejtěžších situacích světlo na konci. 

Bod, ke kterému upínají své síly. Bod, na který myslí v okamžicích, ve kterých by to jiní vzdali. Protože nemají sílu se dívat nalevo ani napravo, potřebují vidět cíl, ke kterému směřují s vědomím, že k němu vlastně ani nikdy nedojdou. 

Všichni podnikatelé vědí, že žádná hodnota nevzniká z planého mudrování dezorientovaných politiků v izolaci. 

Podnikatelé v pohostinství potřebují pomoc. Pomozme jim podporou. Třeba tím, že u nich uděláme přímou rezervaci, jim pomůžeme, aniž by nás to stálo o korunu navíc. Tím, že zajdeme na jídlo do restaurace, využijeme jejich rozvážky, tím pomůžeme zase rozhýbat trh pohostinství. 

Ano, nepochybně to některé podniky nepřežijí a někteří lidé asi přijdou o živobytí.  To je samočistící funkce každé krize. 
​
Ale každý z nás má právo usilovat o štěstí. Každé právo zahrnuje povinnost, každá příležitost závazek, každý majetek zodpovědnost.

​Stát nedluží nikomu živobytí, ale dluží každému člověku možnost důstojně si na něj vydělat. 

Dopřejme hoteliérům a restauratérům trochu světla na cestě tunelem.

 

Comments are closed.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky