HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

marketing nebo folklor?

12/10/2020

 
Picture
Picture
Picture
Hotel Market Fit & Jak získat špičkový marketing bez nákladů
 
Hoteliéři a provozovatelé cestovních kanceláří, máme jedinečnou šanci zjistit preference cílových skupin, aniž bychom za to museli platit.

Jedním z partnerů programu Masterplan, který se zabývá restarty hotelů, je reklamní agentura, která realizuje pro nadnárodní zadavatele Focus Groups. V mezinárodním i tuzemském prostředí. Jeden z našich mentorů nám umožnil v takové skupině účast.

Vyzkoušeli jsme to a nestačíme se divit výsledkům. 
 
✅Je to snadné
Pečlivě vybraní zástupci různých cílových skupin odpovídají na otázky, vybírají produkty a reagují na desítky podnětů. Jejich reakce agentura zpracovává. Administraci realizuje rozsáhlý tým expertů, využívá se nejnovější technologie i osobní kontakt a všemu je přítomen psycholog.

Aby jednotlivá šetření nebyla monotematická, zaměřena pouze na jeden typ produktu zadavatele, obsahují i otázky a úkoly, které slouží pouze k odvedení pozornosti respondentů, k osvěžení mysli. Skupiny trvají většinou dvě hodiny. Sám se účastním právě těch skupin pro významné letecké společnosti. Mezi které bohužel už nepatří ČSA. Dohodli jsme se agenturou, že na určité období bude k odvedení pozornosti zařazovat otázky, popřípadě i používat při šetření vizuály, které nám pomohou zlepšit marketing cestovního ruchu.  Zatím máme domluven přístup do všech jejich Focus Groups v České republice a jednáme o Německu, Rusku, v Emirátech a Velké Británii. 
 
✅Co můžete udělat a jak to využijete?
Stačí, když do komentáře na facebooku a nebo ještě lépe ve facebookové skupině # český cestovní ruch vložíte otázku a upřesníte cílovou skupinu. My ji do nejbližší skupiny zařadíme, předáme agentuře a po realizaci přímo pod váš komentář vložíme odkaz na Google dokument a ten si stáhnete.

Jak s tím naložíte, je vaše věc, odpověď bude v naší skupině #český cestovní ruch veřejná, aby inspirovala i ostatní členy skupiny.  

My možnost výzkumů používáme pro naše zákazníky moc rádi, takže jsme tuto šanci přivítali. 
 
Myslíme si, že velký nedostatek marketingu v českém cestovním ruchu je, že jsme jej zaměnili za folklor. Marketéři v hotelích se rekrutují v lepším případě z personálu recepcí, přebírají zastaralé znalosti kolegů a dále se už nevzdělávají. Rozhodli jsme se to změnit, a tak hledáme cesty a možnosti, tudíž využít Focus Groups je jedna z nich.

 
✅Kdo to už vyzkoušel?
Z cestovního ruchu Focus Groups dokázaly v minulosti zaplatit pouze aerolinky, protože se nejedná jen o pouhé dotazování, ale rozsáhlý, několikafázový výzkum za přítomnosti psychologů a například pro změnu nabídky letecké společnosti dosahují náklady na Focus Groups milion dolarů.  
 
Výsledkem je přesné zacílení a „market fit“ řešení, za které vám zákazníci budou vděční. 
 
Konkrétně u jednoho hotelu jsme díky výzkumu dozvěděli, co potenciální zákazníky hotelu opravdu zajímá. Podle toho jsme připravili strategii a realizovali v našem oblíbeném „See-think-do-care“, který je součástí Masterplanu pro hoteliéry. Díky tomu se nám podařilo hotel naplnit i v této době, protože jsme oslovili správný trh správným způsobem ve správnou dobu.

Pokud jej nepoužíváte, možná jste ale o tomto workframu v marketingu už slyšeli. Rozšířil se před lety (2015) a autorem je Avinash Kaushik, který pracuje pro společnost Google jako Digital Marketing Evangelist. Fascinující je logická provázanost všech částí marketingového mixu ve správný okamžik a to, že na nic nezapomente. Workframe See-think-do-care v hotelech zavádíme, vy se o to můžete pokusit sami a nebo s námi.
 
 

Comments are closed.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky