Hotel Market Fit & Jak získat špičkový marketing bez nákladů
Hoteliéři a provozovatelé cestovních kanceláří, máme jedinečnou šanci zjistit preference cílových skupin, aniž bychom za to museli platit. Jedním z partnerů programu Masterplan, který se zabývá restarty hotelů, je reklamní agentura, která realizuje pro nadnárodní zadavatele Focus Groups. V mezinárodním i tuzemském prostředí. Jeden z našich mentorů nám umožnil v takové skupině účast. Vyzkoušeli jsme to a nestačíme se divit výsledkům. ✅Je to snadné Pečlivě vybraní zástupci různých cílových skupin odpovídají na otázky, vybírají produkty a reagují na desítky podnětů. Jejich reakce agentura zpracovává. Administraci realizuje rozsáhlý tým expertů, využívá se nejnovější technologie i osobní kontakt a všemu je přítomen psycholog. Aby jednotlivá šetření nebyla monotematická, zaměřena pouze na jeden typ produktu zadavatele, obsahují i otázky a úkoly, které slouží pouze k odvedení pozornosti respondentů, k osvěžení mysli. Skupiny trvají většinou dvě hodiny. Sám se účastním právě těch skupin pro významné letecké společnosti. Mezi které bohužel už nepatří ČSA. Dohodli jsme se agenturou, že na určité období bude k odvedení pozornosti zařazovat otázky, popřípadě i používat při šetření vizuály, které nám pomohou zlepšit marketing cestovního ruchu. Zatím máme domluven přístup do všech jejich Focus Groups v České republice a jednáme o Německu, Rusku, v Emirátech a Velké Británii. ✅Co můžete udělat a jak to využijete? Stačí, když do komentáře na facebooku a nebo ještě lépe ve facebookové skupině # český cestovní ruch vložíte otázku a upřesníte cílovou skupinu. My ji do nejbližší skupiny zařadíme, předáme agentuře a po realizaci přímo pod váš komentář vložíme odkaz na Google dokument a ten si stáhnete. Jak s tím naložíte, je vaše věc, odpověď bude v naší skupině #český cestovní ruch veřejná, aby inspirovala i ostatní členy skupiny. My možnost výzkumů používáme pro naše zákazníky moc rádi, takže jsme tuto šanci přivítali. Myslíme si, že velký nedostatek marketingu v českém cestovním ruchu je, že jsme jej zaměnili za folklor. Marketéři v hotelích se rekrutují v lepším případě z personálu recepcí, přebírají zastaralé znalosti kolegů a dále se už nevzdělávají. Rozhodli jsme se to změnit, a tak hledáme cesty a možnosti, tudíž využít Focus Groups je jedna z nich. ✅Kdo to už vyzkoušel? Z cestovního ruchu Focus Groups dokázaly v minulosti zaplatit pouze aerolinky, protože se nejedná jen o pouhé dotazování, ale rozsáhlý, několikafázový výzkum za přítomnosti psychologů a například pro změnu nabídky letecké společnosti dosahují náklady na Focus Groups milion dolarů. Výsledkem je přesné zacílení a „market fit“ řešení, za které vám zákazníci budou vděční. Konkrétně u jednoho hotelu jsme díky výzkumu dozvěděli, co potenciální zákazníky hotelu opravdu zajímá. Podle toho jsme připravili strategii a realizovali v našem oblíbeném „See-think-do-care“, který je součástí Masterplanu pro hoteliéry. Díky tomu se nám podařilo hotel naplnit i v této době, protože jsme oslovili správný trh správným způsobem ve správnou dobu. Pokud jej nepoužíváte, možná jste ale o tomto workframu v marketingu už slyšeli. Rozšířil se před lety (2015) a autorem je Avinash Kaushik, který pracuje pro společnost Google jako Digital Marketing Evangelist. Fascinující je logická provázanost všech částí marketingového mixu ve správný okamžik a to, že na nic nezapomente. Workframe See-think-do-care v hotelech zavádíme, vy se o to můžete pokusit sami a nebo s námi. Comments are closed.
|
AutořiMilan Pavelka Archiv
March 2023
Kategorie |