HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

KDO padne a kdo ne?

11/25/2020

 
Picture
Picture
Zajímá vás, které hotely a restaurace
přežijí krizi a proč?

 
Kdykoliv slyšíme a nebo čteme o tom, že současnou krizi někteří nepřežijí, neubráníme se obavám o hotely a restaurace, které známe, nebo se kterými spolupracujeme. Není pochyb, že některé podniky zaniknou. Například ty, jejichž byznys model neodpovídá poptávce a tudíž byly na trhu navíc. Zaniknou také ty, jejichž náklady převyšují přidanou hodnotu nebo ztratily jediné trhy, na kterých byly závislé.

Některé podniky také nepřežijí proto, že si do vedení vybraly nesprávné manažery.

Co všechno v krizi ovlivňuje existenci restaurace, kavárny, baru nebo hotelu a kdo v tom zmatku má vůbec šanci přežít? 

Zaměřil jsem se na pět přístupů, které se už vyplatily.

 

 
Opatření vlád a reakce na pandemii paralyzovaly cestovní ruch po celém světě. Máme za sebou první zkušenosti s restarty podniků i s obsazováním nových trhů. Známe jména hotelů a restaurací, které už úplně zmizely z mapy.  K nim se postupně přidají další.  

Známe také jména hotelů i restaurací, které se s krizí vyrovnaly, okamžitě přijaly opatření a možná na tom budou ještě lépe než před krizí. Všímali jsme si toho, čím se liší od těch, kteří jsou odsouzeni k zániku. 

 
1.Ty, které reagují rychle a nespoléhají se jen na státní pomoc

„Čekat na záchranný kruh mě zdržuje, lepší je zkusit nejdřív plavat sama,“ říká majitelka hotelu v Karlových Varech, která nás kontaktovala, abychom společně připravili a realizovali účinnou strategii, která hotelu otevře nové trhy. Je na nich se svým podnikem mezi prvními, a tak se jí pravděpodobně podaří s výsledky prvního pololetí nejen přežít, ale výrazně si polepšit. „Žít z dotace je návykové. Zvyknout si na pomoc je nebezpečné, vyvolává to život ohrožující závislost a když se pak kohoutek uzavře, podnik může zkolabovat“, dodává. V podobném hotelu na Moravě se nám podařilo prodat dárkových poukazů za půl milionu v prvním měsíci a mezi tím pronajmou část kapacity na dlouhodobé pobyty. A tak se také obešel bez pomoci. 
 
 
2.Ty, které mobilizují rezervy a zeštíhlují aparát

„Byl jste první, komu jsem zavolal s jasným cílem, abyste nám pomohl se strategií obchodu a provozu. Změnil jste nám třetinu kapacity, a to nás zachránilo“, říká náš klient, majitel velkého městského resortu. Postupně jsme v jeho hotelu neproduktivní kapacity změnili v jiný typ ubytování, který byl vlastní silou na trhu prodán a obsazen pár hodin po dokončení. „Zbavil jsem se letos těch lidí, které jste mi doporučoval pustit do světa už vloni“, dodává jiný majitel z menšího hotelu ve stejném městě. V předchozím případě náš replacement (vyhledání krizového manažera) ušetřil hotelu miliony ještě před propuknutím čínské chřipky. Mezi tím na jiném místě republiky: „Zjistili jsme, že máme ve skladu tunu obalového materiálu, přes víkend postavili e-shop a založili profil na Facebooku. Dnes nás náš nápad s rychlým občerstvením do ulice drží nad vodou“, říká majitel restaurace, jehož 40 zaměstnanců od jara živí „take-away“ s rozvozem, kde se zaměstnanci střídají. 
 

3.Ty, které aplikují nové účinné strategie

„Naší strategií bylo vtáhnout vlastníky našich budov do hry. Jednání s majiteli dopadlo nad očekávání dobře, pomohli jste mi s přípravou“, děkuje nám provozovatel městského hotelu a apartmánového domu, kterému jsme pomohli uzavřít hybridní smlouvu. Díky tomu ihned snížil fixní náklady o 40%, domluvil zpětné započtení slevy od začátku roku výměnou za podíl majitele na zisku, který byl díky provozovateli pět let za sebou skvělý. Majitel to věděl, ale podíl z toho dříve neměl. Zkrátka, nejen obchodu, ale i nákladům a dlouhodobým smluvním platbám se nevyhnou změny. „Pomohli jste nám s konceptem hotelu, jsme nadšeni z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlujete jasně a prakticky“, napsala nám do Hotelmaxu v hodnocení spolumajitelka hotelu, který jsme díky Masterplanu změnili z gruntu a už se těšíme, až se tam zajedeme digitálně detoxikovat, protože Bůh ví, že to potřebujeme. „Zjistila jsem, že hotely, restaurace, ale i agentury či další subjekty, které se propojují, mohou sdílet kromě zkušeností také zdroje. Této strategii říkám produktivní networking“, sdělila Petra Gryczová, která rozjíždí v České Republice mentoringový program pro obor hospitality.
 
 
4.Ty, které vytváří nové produkty a s nimi obsazují nové trhy

„Moje sales manažerka měla manuál s popisem hotelu a služeb a já si uvědomila, že se už jedenáct let nezměnil. Nezůstala tu manažerka ani manuál. Nezůstal tu kámen na kameni“, říká ředitelka hotelu, ve kterém jsme zavedli Masterplan, náš program hlubokého restartu hotelu. Z pohledu ředitelky to byly razantní změny, ale my bychom bývali byli ještě odvážnější. Hotel změnil produkt podle přání nového trhu a už v druhé polovině července byl plně obsazen až do září. I přes opatření dostává poptávky a téměř vyprodal příští léto na novém trhu, což je z našeho pohledu rekordní výkon.

5. Ty, ve kterých všichni přemýšlejí jako majitelé

Jaký je rozdíl mezi myšlením majitele a zaměstnance? V této krizi jsme svědkem neuvěřitelného nasazení a kreativity i od lidí, od kterých bychom to nečekali. Ale setkali jsme se i s manažery s úplně opačným přístupem, v pohodlném módu, kteří si podle jejich slov počkají, až co se stane a zatím nebudou dělat nic, protože by to znamenalo práci navíc a za tu nejsou zaplaceni. „Nechápu to, ale jednou se mi stalo, že manažer na nabídku řešení, které znamenalo okamžitý příliv hotovosti za pobyty v budoucnosti jen s 10% provizí řekl, že si to ještě nechá projít hlavou, ale že by rád majitelům pomohl. Už se mi neozval, a tak jsem oslovila jiné hotely“, říká Petra Horáková, která je jedním z podporovatelů iniciativy Zachraňme turismus a Dáme voucher, který podpořily stovky subjektů, a kromě edic dárkových voucherů nabízí pomoc stovkám hotelů a podniků po celé zemi. „Iniciativ vznikla spousta a některé třeba nebudou zcela úspěšné, ale nedokážu si představit, že bych jako majitel hotelu nezkusil každou z nich, pokud mě to stojí jenom trochu času s přípravou nabídky a nic neriskuji“, říká majitel wellness hotelu ve Východočeském kraji.

Jakkoliv tvrdá a nekompromisní doporučení zvažujeme, měli bychom za nimi vidět udržitelnou budoucnost cestovního ruchu, lidi, jež vytvářejí smysluplný produkt, který svým zákazníkům poskytují a proto je jejich zdrojem živobytí. 
​



Comments are closed.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky