Účastnil jsem se kurzu a tady jsou moje postřehy. Informace, které by vás měly zajímat, pokud si uvědomujete, že budete muset váš byznys zásadně změnit.
Řada z vás projevila o kurz zájem, my vám s radostí zprostředkujeme účast zdarma. Kurz je on-line, v češtině, trvá 5 hodin. Můžete skutečně zlepšit kreativitu pomocí on-line workshopu? Co naopak od online workshopu s Google očekávat vůbec nemůžete? Neexistuje asi nikdo, kdo by neznal Google. Jako jedna z mála zemí, jde sice Česko „svou cestou“, jako například Čína s Baidu, nebo Rusko s Yandexem ale od letošního srpna do října oslabil Seznam jako vyhledávač v ČR z 16 na 12%. Drtivě vítězí Google se svými 80% a stále roste. Nebudeme se zabývat důvody, proč tomu tak je, ale podíváme se na to, jak Google pomáhá podnikatelskému prostředí u nás a jak toho mohou využít hoteliéři a restauratéři, jako reprezentanti jednoho z digitálně nejzaostalejších oborů. Při přípravě mentoringového programu pro hoteliéry, kdy naše mentory trénuje mentoringový expert z Google, jsme se dostali k možnosti zprostředkovat workshopy, které pořádá Google za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu. Ten úplně první, o kterém bude řeč, se jmenuje Design Thinking. Design Thinking je workframe, pracovní rámec, nebo-li postup, kterým docílíme zlepšení kreativního myšlení a jeho účinku. Už první screen mě přesvědčil, že hoteliéři by tento workshop opravdu neměli vynechat. Podle analýz 20 důvodů, proč nové firmy krachují, je na prvním místě (až ve 42% případů) zjištění, že krach zapříčinila nulová potřeba na trhu. To znamená, že výrazný podíl produktů, služeb, balíčků služeb dávají firmy na trh bez toho, že by si předem ověřily, zda je o takovou produkci zájem. V našem případě hoteliéři investují do vybavení hotelu, restaurace, wellness atd., aniž by měli jistotu, že přicházejí s řešením, o které lidé stojí. A jak přijdeme na takové řešení, které spojí námi vytvořené technické předpoklady s obchodem? Průnik obchodu s technologií potřebuje ještě třetí orientační bod, a sice vhodnost. Kdybych měl shrnout postup do dvou vět, zněly by asi takto:
A tyto dvě věty se učíte pět hodin v týmu pětadvaceti lidí z různých oborů na modelových příkladech aplikovat. Od začátku až do konce. Průběžně jste rozřazováni do malých skupinek po 5 účastnících, každý má svou roli. První Aha efekt přichází těsně před pauzou na oběd, na kterou máte jen pětadvacet minut, takže buďte připraveni. Na oběd i na efekt. Uvědomíte si, že kreativní proces je úplně k ničemu, pokud mu nepředchází empatická analytika, kterou definujete a tyto dvě věci se naučíte opravdu provádět. Většina z nás totiž zaměňuje vlastní spekulaci a domněnku za hlas trhu. Pozor také na pasti typu: My přece moc dobře víme, co si host žádá. Popřípadě – my jsme ale výjimka. Nebo: My to tady ale děláme takhle už léta. Druhý aha efekt přichází těsně před závěrem, kdy si uvědomíte, že často předkládáme to, o čem jsme přesvědčeni, že je to nejlepší pro zákazníka a on je pouze tak blbý, že to nechce, hajzl jeden. Opaku toho se říká Iterativní proces (opakování v jiném kontextu) vy se jej naučíte a osvojíte si metodu, kterou aplikujete hned ten samý den a od té doby už napořád a začne ve vás hlodat, že byste asi měli vzít Google na milost a absolvovat třeba workshop digitální garáž (také zdarma), abyste si udělali jasno v technologiích a vyhledávačích a využili jejich potenciál naplno. Budete se divit, kolik toho děláte špatně a budete litovat, že jste to neudělali na jaře, vloni nebo aspoň včera. Uvědomíte si hořkou pravdu. A sice, že hotely a restaurace, byť v aktuálním designu, vybaveny technikou, jsou mentálně zaostalé a že nás velmi často definuje digitální negramotnost. A pak se nemůžeme divit, že jsme se nechali oblbnout od kdejakého natrénovaného obchodníčka, který na nás vytasil složitější model, než je provize cestovce, nebo trojčlenka. A zároveň vás naplní odhodlání s tím něco udělat, protože těch pět hodin Design Thinking vás posune správným směrem. Od kurzu nečekejte, že se parta lidí bude zabývat vaší konkrétní potřebou a vy odejete s řešením. Ne. Vy se naučíte způsob, jak na něj přijít sami, kdykoliv a kdekoliv. Tím to nekončí. V programu Hotelmax Talent Mentoring připravujeme řadu workshopů a jednáme s představiteli českého Google a inspirujeme se u Amazonu a dalších úspěšných firem. Cílem našeho jednání je připravit s Google workshop na klíč přímo pro hoteliéry a získat na něj podporu, abyste nemuseli nic platit. Investujete pouze čas a odhodlání a získáte soubor dovedností, které zlepší způsob, jakým přemýšlíte o byznysu. V hotelovém marketingu a prodeji, který jsme pokryli jedinečným programem Masterplan, máme připraveny strategie Google a Amazon, které na míru zavádíme do konkrétního hotelu. Strategie pro hotel rozpracujeme do taktik, vše jsme zjednodušili a připravili k použití, aby to neslo výsledky ihned. Sledujte náš web, náš Facebook a Instagram, ať vám neuteče žádná novinka. Registrujte se na našem webu do uzavřené skupiny hoteliérů, kde budete mít k dispozici ke stažení spoustu materiálů a případových studií. Sdílíme tam také harmongram kurtů Googlu. Na naše řešení nepotřebujete hodně času ani peněz. Comments are closed.
|
AutořiMilan Pavelka Archiv
March 2023
Kategorie |