HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

Design Thinking - google pro hotely

11/11/2020

 
Picture
Picture
Účastnil jsem se kurzu a tady jsou moje postřehy. Informace, které by vás měly zajímat, pokud si uvědomujete, že budete muset váš byznys zásadně změnit. 

Řada z vás projevila o kurz zájem, my vám s radostí zprostředkujeme účast zdarma. Kurz je on-line, v češtině, trvá 5 hodin.

Můžete skutečně zlepšit kreativitu pomocí on-line workshopu?

Co naopak od online workshopu s Google očekávat vůbec nemůžete?

 
Neexistuje asi nikdo, kdo by neznal Google. Jako jedna z mála zemí,
jde sice Česko „svou cestou“, jako například Čína s Baidu, nebo Rusko
s Yandexem ale od letošního srpna do října oslabil Seznam jako vyhledávač v ČR z 16 na 12%.
Drtivě vítězí Google se svými 80% a stále roste. 
 
Nebudeme se zabývat důvody, proč tomu tak je, ale podíváme se na to, jak Google pomáhá podnikatelskému prostředí u nás a jak toho mohou využít hoteliéři a restauratéři, jako reprezentanti jednoho
​z digitálně nejzaostalejších oborů.

Při přípravě mentoringového programu pro hoteliéry, kdy naše mentory trénuje mentoringový expert z Google, jsme se dostali k možnosti zprostředkovat workshopy, které pořádá Google za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu. Ten úplně první, o kterém bude řeč, se jmenuje Design Thinking.
 
Design Thinking je workframe, pracovní rámec, nebo-li postup, kterým docílíme zlepšení kreativního myšlení a jeho účinku.

Už první  screen mě přesvědčil, že hoteliéři by tento workshop opravdu neměli vynechat.
Podle analýz 20 důvodů, proč nové firmy krachují, je na prvním místě (až ve 42% případů) zjištění, že krach zapříčinila nulová potřeba na trhu.

To znamená, že výrazný podíl produktů, služeb, balíčků služeb dávají firmy na trh bez toho, že by si předem ověřily, zda je o takovou produkci zájem.
V našem případě hoteliéři investují do vybavení hotelu, restaurace, wellness atd., aniž by měli jistotu, že přicházejí s řešením, o které lidé stojí.
A jak přijdeme na takové řešení, které spojí námi vytvořené technické předpoklady s obchodem?
Průnik obchodu s technologií potřebuje ještě třetí orientační bod,
a sice vhodnost.

Kdybych měl shrnout postup do dvou vět, zněly by asi takto: 
 
  1. Kreativnímu procesu musí předcházet empatická analýza a definice. 
  2. Po brainstormingu musíme připravit prototyp řešení a k němu potřebujeme zpětnou vazbu, kterou získáme testováním.  
 
A tyto dvě věty se učíte pět hodin v týmu pětadvaceti lidí z různých oborů na modelových příkladech aplikovat. Od začátku až do konce.

Průběžně jste rozřazováni do malých skupinek po 5 účastnících, každý má svou roli.

První Aha efekt přichází těsně před pauzou na oběd, na kterou máte jen pětadvacet minut, takže buďte připraveni. Na oběd i na efekt.

Uvědomíte si, že kreativní proces je úplně k ničemu, pokud mu nepředchází empatická analytika, kterou definujete a tyto dvě věci se naučíte opravdu provádět.

Většina z nás totiž zaměňuje vlastní spekulaci a domněnku za hlas trhu.

Pozor také na pasti typu: My přece moc dobře víme, co si host žádá. Popřípadě – my jsme ale výjimka. Nebo: My to tady ale děláme takhle už léta. 

 
Druhý aha efekt přichází těsně před závěrem, kdy si uvědomíte, že často předkládáme to, o čem jsme přesvědčeni, že je to nejlepší pro zákazníka a on je pouze tak blbý, že to nechce, hajzl jeden.

Opaku toho se říká Iterativní proces (opakování v jiném kontextu) vy se jej naučíte a osvojíte si metodu, kterou aplikujete hned ten samý den a od té doby už napořád
a začne ve vás hlodat, že byste asi měli vzít Google na milost a absolvovat třeba workshop digitální garáž (také zdarma), abyste si udělali jasno v technologiích a vyhledávačích a využili jejich potenciál naplno.

Budete se divit, kolik toho děláte špatně a budete litovat, že jste to neudělali na jaře, vloni nebo aspoň včera. 
 
Uvědomíte si hořkou pravdu. A sice, že hotely a restaurace, byť
v aktuálním designu, vybaveny technikou, jsou mentálně zaostalé
a že nás velmi často definuje digitální negramotnost. 

A pak se nemůžeme divit, že jsme se nechali oblbnout od kdejakého natrénovaného obchodníčka, který na nás vytasil složitější model,
než je provize cestovce, nebo trojčlenka.

A zároveň vás naplní odhodlání s tím něco udělat, protože těch pět hodin Design Thinking vás posune správným směrem. 
 
Od kurzu nečekejte, že se parta lidí bude zabývat vaší konkrétní potřebou a vy odejete s řešením. Ne. Vy se naučíte způsob, jak na něj přijít sami, kdykoliv a kdekoliv.
 
Tím to nekončí. V programu Hotelmax Talent Mentoring připravujeme řadu workshopů a jednáme s představiteli českého Google
a inspirujeme se u Amazonu a dalších úspěšných firem.

Cílem našeho jednání je připravit s Google workshop na klíč přímo pro hoteliéry a získat na něj podporu, abyste nemuseli nic platit.

Investujete pouze čas a odhodlání a získáte soubor dovedností, které zlepší způsob, jakým přemýšlíte o byznysu. 
 
V hotelovém marketingu a prodeji, který jsme pokryli jedinečným programem Masterplan, máme připraveny strategie Google a Amazon, které na míru zavádíme do konkrétního hotelu. 

Strategie pro hotel rozpracujeme do taktik,  vše jsme zjednodušili
a připravili k použití, aby to neslo výsledky ihned.  Sledujte náš web, náš Facebook a Instagram, ať vám neuteče žádná novinka.

Registrujte se na našem webu do uzavřené skupiny hoteliérů, kde budete mít k dispozici ke stažení spoustu materiálů a případových studií. Sdílíme tam také harmongram kurtů Googlu. 
 
Na naše řešení nepotřebujete hodně času ani peněz. 

Comments are closed.

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky