HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

Je dnešní marketing  jen lež? 

10/27/2014

0 Comments

 
Picture
Na 15. výroční konferenci Vysoké školy hotelové v Praze, kde jsem minulý týden přijal pozvání přednášet, jsem během své prezentace zaznamenal dotaz jednoho ředitele hotelu, který mě pořád leží v hlavě. „Nezdá se vám, že dnešní marketing je vlastně jen lež?“ pronesl a celý přednáškový sál zmlknul.
K této otázce jsme se dostali při řešení „unikátního prodejního důvodu“ a jeho absence u řady hotelů, kdy jsme s posluchači, tedy účastníky z hotelového byznysu i studenty řešili, jestli je opravdu nutné, aby byl hotel něčím unikátní, zda nestačí, aby byl jen dokonalý.  

Pak se diskuze rozvinula ještě po přednášce a musím říct, že se tím soustavně zaměstnávám.

Že o tom neustále přemýšlím, protože onen pan ředitel vyslovil nahlas to, co mě už mnohokrát napadlo při úvahách, kam že se to hotelový byznys v naší zemi ubírá.

Hoteliéři byli zvyklí a byli tak i vychováni, aby jejich produkt, tedy hotelové a restaurační služby splňovaly ta nejnáročnější a někdy i kuriózní představy a přání hostů, aby hosté byli z jejich služeb nadšení.

A k tomu se soustředily všechny síly hotelového managementu i personálu. Vychovával se personál, kuchaři, číšníci, pokojské, aby všichni měli shodný cíl.

Ti co byli zkušenější, byli respektováni a předávali své zkušenosti a znalosti těm méně zkušeným 

a kromě studia ve škole se řemeslo předávalo i při samotné práci.

V oboru pracuji dvacet let a všímám si i toho, že těch, od kterých by mohl někdo něco správného okoukat ubývá, což je pochopitelné, protože hotelů a restaurací je mnohem víc, než v minulosti.

Co je ale daleko zásadnější, v dnešní době se stále častěji setkávám s tím, že forma jaksi předčí obsah. Že se leckdo více soustředí na způsob, jakým prezentovat svou službu, o kterou ale už tolik nedbá. Žije z podstaty, personál má zvlčilý, nevzdělávaný a netrénovaný, inventář neobnovuje a jediné, na co se soustředí, je komunikace směrem k trhu (mylně chápaná jako „marketing“).

A tu zesiluje a na tu se soustředí. A protože nejen hotelový a restaurační trh je díky internetu zákazníkům, tedy hostům, snadno viditelný (což budí mylné zdání, že je přehledný) může se stát, že to nějakou, byť i krátkou dobu, pracuje v jeho prospěch.

Do restaurace, která má krásnější web a nebo hezčí recenzi na tripadvisoru, než jiná, jdeme jen jednou, jen poprvé, pokud pak zjistíme, že recenze není pravdivá, nebo nám tam prostě nechutnalo. Stejně tak do hotelu. Někomu to ale stačí.

Komunikovat lze i lež. Znám firmy, které si platí výstupy v médiích, aby se jevily lepšími, většími, rostoucími i když jsou třeba rok od roku menší a menší.  Fotky na jejich webech ukazují něco, co neprodávají a slibují to, co zákazník nedostane. Tomu se říká „kalit vodu“. Marketing ale neznamená jen onu komunikaci. Naštěstí.

Jeho součástí jsou lidé, zákazníci i samotný produkt a jeho ceny. Stejně tak, jako součástí hotelu je recepční nebo postel, k němu patří i trénování a vzdělávání personálu.

Vzhledem ke zkušenostem mohu srovnávat tréninky i kompetenční modely hotelů a restaurací u nás a v zahraničí.

Zatímco u nás je standardem, že recepční nebo číšník po nástupu do práce už první den samostatně pracuje v recepci, nebo v restauraci a vše se učí za chodu, tak tam, kde bychom se měli inspirovat, má každá restaurace, každý hotel nebo každá provozovna fast-food řetězce v plánu personál zacvičit, vzdělat. Několik dnů. I týdnů. A každý rok znovu. Nepřetržitě.

 Plánuje na to rozpočet a preferuje mít vycvičený personál před najímáním „polozkušených těl, ochotných pracovat za malou mzdu“.  Personál v českém prostředí tak prakticky ihned přenáší do práce vlastní standardy, nebo spíš nestandardy, špatné návyky a český personalista, nebo-li „ejčár“, který mnohdy o samotné práci v hotelu také moc neví, mu maximálně ukáže, kudy poběží, bude-li hořet a nechá si podepsat proškolení BOZP.  V tom je ten velký rozdíl, troufám si říci.
A pokud stejně tak zjednodušeně a amatérsky, jako ke vzdělávání personálu (výstup, nástup, BOZP) přistupujeme k marketingu, tak provádíme jen to, co považujeme za nejnutnější, tedy reklamu. Komunikaci. Ale protože nepracujeme s ostatními součástmi marketingu, dbáme jen na formu, nemáme žádoucí výsledky. Je to jako když střílíme naslepo. Nebo jako když se překřikujeme na tržišti.  

Obsahu nevěnujeme pozornost. Neumíme to. Myslíme si totiž, že to není důležité.  

A přitom to není žádná práce navíc a ani to není drahé. Neznamená to žádné další náklady, znamená to jen fakt, že děláte správné věci správně. Náš marketing pak vůbec nepotřebuje lhát. Nikdo nepotřebuje lhát.

Pravidelně to řeším s hoteliéry v jejich hotelech, kteří se zaměřují na technické vlastnosti a formu nabídek, prezentace, svého webu ale zcela popírají obsah. Vůbec to není žádná raketová věda, během několika hodin, kdy jsem v hotelu, uspořádám celý marketing a obchod hotelu a po takovém restartu se výsledky dostavují okamžitě.

Můžete si o tom přečíst v referencích a nebo si to vyzkoušet. Z některých hotelů pak mám radost, když aplikují aspoň 30% z toho, co jim předám, začnou se 
výrazně odlišovat ve výsledcích.

Milan Pavelka
 

 

 


0 Comments

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    February 2023
    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky