HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

Hotelovku? Nikdy?

9/20/2020

 
Picture

Autor

Petra M. Horáková

Picture
"Nebudu ti platit školu na to, aby z tebe byl pingl" řekla moje máma, když zjistila, že se hlásím na hotelovou školu.
​Není to ojedinělý případ nadšeného studenta, se kterým jsem se za své kariéry setkala. Nejen jeho máma si totiž myslela, že se tam dnes naučí jen mýt nádobí, roznášet pivo a stlát postele. 

Přitom my si pamatujeme, že práce v pohostinství dříve bývala velmi prestižním povoláním. Takový číšník nebo recepční byl považován za velmi respektovaného a vzdělaného člověka. Nebyla to práce, kterou může dělat hned tak někdo. 
 
Je však pochopitelné, že vnímání tohoto oboru za posledních 20 let opravdu hodně utrpělo a posledních pár měsíců tomu všemu „nasadilo korunu“. Tedy „koronu“.

Můžeme si za to jako zaměstnavatelé zčásti sami, nebyli jsme ochotni začít dělat věci jinak. Očekávání mladých lidí je dnes jiné, než bývalo to naše, a na tom nic nezměníme. Co však můžeme změnit, je přístup nás, budoucích nebo stávajících zaměstnavatelů.
 
Pokud se zeptáte těch, pro něž je práce v tomto oboru životním posláním a vidí i jeho pozitivní stránku, uslyšíte odpovědi jako: „Baví mě prostě dělat lidem radost“, „Je to super kreativní práce“, „Můžu cestovat a pracovat téměř po celém světě“, „V práci máme výbornou partu a atmosféru“, „V hotelu mám šanci rychle profesně růst“… Že takových motivovaných lidí je dnes už jen málo? Možná ano, ale i tato specifická doba jednou skončí a nás to právě teď nutí nejen bilancovat, ale především se zamýšlet nad tím, jak dál. A co příště udělat jinak a lépe. 
 
Že by lidé přestali chodit do restaurací a cestovat? To se rozhodně nestane. Ale zda budeme mít znovu šanci „zabodovat“ u těch nejmladších na trhu práce a naplnit jejich očekávání, to je nyní jen v našich rukou. Vnímání oboru se musí změnit a musíme reagovat na to, co dnes nejvíce mladé lidi zajímá. A tím je možnost učit se stále něco nového a s tím spojená šance na rychlý profesní růst. Protože pro ně je dnes bohužel pohostinství pouze a především náročná a nejasná karierní cesta.
 
Hlavní problém nezávislých hotelů spočívá v tom, že jsou často malé a nabízejí jen málo příležitostí pro školení, postup a profesní růst. A to jsme si vzali za úkol změnit. Mentoringový program Hotelmax, který je k dispozici všem zájemcům z řad mladých zaměstnanců hotelů a restaurací od ledna 2020, je jednou z cest, kterou se snažíme tyto mladé lidi podpořit a dát jim možnost profesně růst stejně rychle, jako v jiných oborech. 
 
Naši mentoři jsou špičkami v oboru. Hovoří česky, ale jsou v hotelech a restauracích po celém světě. Právě oni jsou těmi, kdo stejnou cestou již jednou šli. Mladým lidem ale mohou dodat jistotu, že každý problém má své řešení. Pomohou každému z nich definovat úspěch v jejich kariéře, identifikovat nedostatky, na které by se měli zaměřit. Podpoří je v jejich sebejistotě, budou od nich pravidelně dostávat zpětnou vazbu, a navíc pak mohou jejich kariéru podpořit díky svým již existujícím kontaktům v oboru. Prostě s mentorem se nemožné může stát snadněji dosažitelným. 
 
Pohostinství je služba a je to opravdu krásná práce. My, co tuto službu již 25 let děláme, jsme o tom skálopevně přesvědčeni. Ale nadešel čas o tom svým přístupem přesvědčit i mladé lidi kolem nás.

Protože nikdo z nás se jednou nechce dočkat stejného nápisu na dveřích své provozovny, jaký vyvěsil jeden rakouský hoteliér: "Je zavřeno – nemáme personál, zato však 500 000 nezaměstnaných. Sorry“. 

 

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    February 2023
    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky