HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

​Mikromomenty a mobilní rezervace

8/26/2019

 

Autor

Milan Pavelka

Picture
Dlouho jsem se zamýšlel nad způsobem, jakým technologie ovlivňují nákupní rozhodování a zda to aktuálně nějakým způsobem ovlivní již zažitou segmentaci a umožní tak účinnější postup při uplatnění marketingového mixu. 
 
Když si vzpomenete, jakým způsobem jste naposledy vybírali dovolenou a nebo prodloužený víkend, asi budete souhlasit, že jste přeskakovali mezi neurčitými představami, inspirací a plánováním.
V Googlu tomu říkají mikromomenty a kdyby žila moje prababička, určitě by mně řekla, že když se něčím začnou zabývat v Googlu, neměl bych nad tím mávnout rukou. Spojení mikromomentů a smartphonů je to, oč běží. Google je vyhledávač s největším tržním podílem a v USA dosahuje podíl smartphonů na jeho vyhledávání 88%, v ČR je to o něco méně, ale trend je rostoucí. 
 
Mikromomenty jsou kritické milníky  v nákupním rozhodování  zákazníků, tedy našich budoucích hostů a když tyto kritické body u zákazníků v jednotlivých segmentech dáte „dohromady“, zjistíte, že ukazují, jak takové nákupní rozhodování pravděpodobně skončí.

Správným uchopením těchto mikromomentů strhneme pozornost při rozhodování zákazníků napříč prodejními kanály a souvisejícími technologiemi tak, aby zákazník skončil u nás.  
 
A jak to uděláme? Mikromomenty patří do jedné ze tří fází nákupního rozhodování. A sice snění, plánování a rezervace. Pojďme se tedy podívat do jednotlivých fází mikromomentů, řekněme si jestli jsou pro nás dobrým cílem.
 
1.Fáze snění   …někam tak vypadnout…
V této fázi vytáhneme smartphone, tablet nebo sedneme k desktopu a hledáme. Nikoho nepřekvapí, že 90 % uživatelů smartphonů říká, že při hledání informací online nejsou loajální vůči žádné konkrétní značce.
Během těchto mikromomentů jsou spotřebitelé více otevřeni vlivu různých značek a obchodníci rychle zobrazující užitečný obsah v těchto okamžicích mají zřetelnou výhodu oproti konkurenci. Když „chci vypadnout“ sním o tom, jaká by mohla být moje dovolená. Googlím s otevřenou myslí a nechávám se inspirovat.
To je mimochodem i velká příležitost pro destinační společnosti.  Jen 9  uživatelů zůstane na mobilním webu nebo v aplikaci, pokud neuspokojuje jejich potřeby. To znamená, že bychom měli mít inspirativní, až vzdělávací obsah, nikoliv tvrdě prodejní.
Když pomáháme potenciálním zákazníkům snadno najít odpověď na své otázky, je u 69% pravděpodobnější, že nakoupí.
Při inspiraci jsou fotky a videa zásadní. Ve skutečnosti 64% lidí, kteří sledují videa související s cestovním ruchem, to dělají právě tehdy, když uvažují  o nějakém cestování.
To znamená, že nejpopulárnějším a nejzajímavějším typem cestovního obsahu jsou blogy / vlogy, Instagram, Pinterest či Youtube od jednotlivých tvůrců, nikoli weby cestovních kanceláří či hotelů. To představuje příležitost pro destinační management a tvůrce obsahu, aby vytvořili užitečný, vizuální obsah, který bude odpovídat potřebám publika v interaktivních formátech.
 
2.Plánování – kdy a na jak dlouho, kam a za kolik…
Podle průzkumu Google 67 % cestujících pravděpodobně rezervuje tam, kde získají důležité informace o destinacích, které je zajímají při plánování cesty.
Přijmeme-li strategii pravidelného vytváření obsahu, odpovídajícího na konkrétní otázky, které cestující píší do vyhledávačů a konkrétně například pokud zjistíme, že mnoho lidí hledá "kdy je nejlepší čas na návštěvu Zanzibaru" či nejlepší wellness na Olomoucku - zaujmeme tyto cestovatele obsahem s názvem "Nejlepší časy k návštěvě Zanzibaru" či „Svět wellness, fitness a zdravého jídla“ v Olomouci.
Podobným způsobem využijeme těchto mikromomentů v otázkách ceny, účinku wellness procedur, zážitků z gastronomických událostí atd. 
 
3.Rezervace – rozhodnuto, jedeme, teď rychle koupit ať to máme jisté…
Nyní je čas rezervovat letenky, hotel, pronajmout auto. Zatím jen 23% cestujících uvádí, že našli všechny informace ve smartphonu stejně jako v desktopu či notebooku.
​Přestože  každoročně roste počet uživatelů smartphonu, určitá nejistota je stále faktorem ovlivňujícím důvěru v rezervační proces přes mobil. 
 
Co můžeme udělat, abychom nejistotu rezervovat přes mobil rozptýlili?
• rychlé načítání naší mobilní stránky, ideálně za méně než čtyři sekundy
• vyžadujeme méně než čtyři kroky k rezervaci
• pomáháme předvyplňovat formuláře
• implementujeme funkci „na jedno kliknutí“
• nabízíme alternativy pro dokončení transakce, například tlačítko pro volání typu click-to-call 
• implementace cílení geolocation tak, aby určovalo nejbližší místa na základě polohy 
• nabízíme více jazyků a více měn
• máte možnost přijímat propagační kódy online a dárkové certifikáty nebo promokódy
 
 
 


    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    February 2023
    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky