HOTELMAX
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky

hotelmax blog

nápady, postřehy a inspirace pro moderní hoteliéry  

Příběh s mýdly

4/18/2014

 
Picture
Příběh s mýdly

Někdy je snaha personálu dodržet standardy povýšena nad zdravý rozum. Tento příběh mě  rozesmál k slzám ne proto, že je vtipný, ale protože mi připomněl několik dalšíchpříběhů z hotelové praxe.



Toto je skutečná korespondence jednoho londýnského hotelu s jedním z hostů. Možná vám bude něco připomínat. Hotel se nakonec rozhodl uveřejnit dopisy 
v Sunday Times:

Vážená slečno pokojská,
prosím nenechávejte v mé koupelně žádná hotelová mýdla. Přivezl jsem si své vlastní toaletní mýdlo zn. Dial. Odneste prosím těch šest nepoužitých mýdel z poličky pod lékárničkou a také ta tři mýdla ze sprchového koutu. Překážejí mi.
Děkuji,
S. Berman

Vážený pokoji 635,
nejsem Vaše pravidelná pokojská. Vaše pokojská má dnes volno a bude zpátky ve čtvrtek. Odnesla jsem 3 hotelová mýdla ze sprchového koutu, jak jste požadoval.
Těch 6 mýdel jsem odnesla z poličky, aby Vám nepřekážela. Dala jsem je na krabici s papírovými kapesníčky, pro případ,  že byste změnil názor. Přidala jsem pouze 3 nová mýdla, protože mám instrukce od vedení nechávat na každém pokoji 3 mýdla denně. Doufám, že nyní je vše v pořádku.
Kathy, pokojská

Vážená slečno pokojská - doufám, že jste moje pravidelná pokojská. Zřejmě Vám Kathy neřekla o mém upozornění ohledně hotelových mýdel. Když jsem se včera večer vrátil do svého pokoje, zjistil jsem, že jste přidala 3 malá mýdla Camay na poličku pod lékárničkou. Budu zde v hotelu bydlet 14 dní a přivezl jsem si své vlastní toaletní mýdlo zn. Dial. Nebudu tedy potřebovat těch 6 malých mýdel na poličce. Překážejí mi, když se holím, čistím si zuby atd. 
Odneste je, prosím.
S. Berman

Vážený pane Bermane, assistant manager, pan Kensedder, mě dnes ráno informoval, že jste mu včera večer telefonoval 
a nebyl jste spokojens hotelovým servisem na svém pokoji. Přidělila jsem Vašemu pokoji novou pokojskou. Přijměte mou omluvu za způsobené nepříjemnosti. V případě dalších problémů mě, prosím, kontaktujte, osobně vše vyřeším. Volejte linku 1108 mezi 8:00 a 17:00.
Děkuji.
Elaine Carmen
provozní

Vážená paní Carmen,
Není možné Vás telefonicky kontaktovat, protože odcházím z hotelu ráno v 7:45 a vracím se v 17:30 nebo 18:00. Proto jsem včera večer volal panu Kensedderovi. Vy jste již odešla. Jen jsem pana Kenseddera požádal, zda by mohl něco udělat s těmi hotelovými mýdly. Ta nová pokojská, kterou jste mi přidělila, si musela myslet, že jsem nový host, protože přidala 3 nová mýdla do lékárničky, spolu s pravidelnou dodávkou 3 mýdel do sprchového koutu. Za pouhých 5 dní zde jsem již nashromáždil 24 hotelových mýdel.
Proč mi to děláte?
S. Berman

Vážený pane Bermane,
Vaše po pokojská, Kathy, byla instruována, aby přestala dávat mýdlo do Vašeho pokoje a všechna přebytečná mýdla odnesla. V případě dalších dotazů prosím volejte linku 1108 mezi 8:00 a 17:00.
Děkuji,
Elaine Carmen,
provozní

Vážený pane Kenseddere,
Moje toaletní mýdlo zn. Dial chybí. Všechna mýdla byla odnesena z mého pokoje, včetně mého vlastního toaletního mýdla zn. Dial! Včera večer jsem se vrátil později a musel jsem volat hotelového sluhu, aby mi přinesl 4 malá mýdla Cashmere Bouquet.
S. Berman


Vážený pane Bermane,
informoval jsem naši provozní, Elaine Carmen, o Vašem problému s mýdly. Nechápu, proč nebylo žádné mýdlo ve Vašem pokoji, protože naše pokojské mají každý den nechávat 3 hotelová mýdla v každém pokoji. Situaci okamžitě napravíme. Přijměte, prosím, mou omluvu za způsobené nepříjemnosti. 

Martin L. Kensedder Assistant Manager


Vážená paní Carmen,
Kdo proboha dal 54 malých mýdel Camay do mého pokoje? Když jsem se včera večer vrátil, našel jsem 54 mýdel. Nechci 54 hotelových mýdel Camay. Chci moje vlastní jedno toaletní mýdlo zn. Dial. Uvědomujete si, že tu mám 54 mýdel?
Jediné, co chci, je moje mýdlo Dial. Prosím, vraťte mi moje mýdlo Dial!
S. Berman

Vážený pane Bermane,
stěžoval jste si na příliš mnoho mýdla ve Vašem pokoji, takže jsem je nechala odnést. Pak jste si stěžoval panu Kensedderovi, že nemáte žádné mýdlo, takže jsem je osobně vrátila. To znamená, 24 hotelových mýdel Campy která byla odnesena a 3 nová mýdla. která máte dostávat každý den. Nevím nic o 4 mýdlech Cashmere Bouquet.
Vaše pokojská, Kathy, zřejmě nevěděla, že jsem Vaše mýdla již vrátila a také přinesla 24 hotelových mýdel Camay plus 3 nová mýdla. Nevím, jak jste přišel na to, že náš hotel dává na pokoje velká mýdla zn. Dial. Podařilo se mi najít jedno velké mýdlo Ivory,, které jsem nechala ve Vašem pokoji.
Elaine Carmen
provozní

Vážená paní Carmen,
rád bych Vás krátce informoval o nejnovějším stavu zásob mýdla na mém pokoji. K dnešním dni eviduji: na poličce pod lékárničkou- 18 mýdel Camay ve 4 sloupečcích po 4 a 1 sloupečku po 2. Na krabici s papírovými kapesníčky - 11 mýdel Camay ve sloupečcích po 4 a 1 po 3. Na koši na prádlo- 1 sloupeček se třemi mýdly Cashmere Bouquet, 1 sloupeček 4 hotelových mýdel Ivory a 8 mýdel Camay ve 2 sloupečcích po 4. V lékárničce- 14 mýdel Camay ve 3 sloupečcích po 4 a 1 sloupečku po 2. Ve sprchovém koutě- 6 mýdel Camay, velmi vlhkých. Na severovýchodním rohu vany- 1 mýdlo Cashmere Bouquet, lehce použité. Na severozápadním rohu vany - 6 mýdel Camay ve 2 sloupečcích po 3. Až bude Kathy uklízet můj pokoj, požádejte ji, prosím, aby všechny sloupečky mýdel byly pěkně vyrovnané a pečlivě oprášené. Dále ji upozorněte, že sloupečky s více než 4 mýdly mají tendenci se kácet.Dovoluji si navrhnout, že parapet okna v ložnici je nevyužitý a může tedy být skvělým místem pro budoucí dodávky mýdla.

A ještě jedna věc- obstaral jsem si nové velké toaletní mýdlo zn. Dial, které nyní uchovávám v hotelovém trezoru, aby nedošlo k dalším nedorozuměním.

S. Berman


Trénink pro obchodníky (a také  pro agenty tajných služeb). Strategické využití emocí v obchodě – emoce v obchodě, recepci, restauraci, v každodenním  styku s klientem.

4/6/2014

0 Comments

 
Picture
Jako obchodník, marketér, školitel, mentor a kouč se setkávám se stovkami zaměstnanců, pracujících v obchodně zaměřených firmách, jejichž cílem je zlepšení znalostí, dovedností a posílení těch nejdůležitějších kompetencí (schopností  úspěšně zvládat nějakou činnost).

V modelových situacích během seminářů, nebo sezení s klienty zjišťuji, kde jsou jejich slabá místa. Jako zákazník, kterým jsem stejně, jako každý z nás, pak mám možnost poznávat, jak se projevují chybějící kompetence v reálném životě. Pokoušel jsem se hledat odpověď na otázku, zda existuje nějaká dovednost, která je klíčová pro úspěch v jakémkoliv typu obchodování. 

Například při nákupu auta, kdy jsem stál v roli zákazníka před řadou otázek a kompetence obchodníků, jakkoliv byly posílené a rozvinuté, rozhodně v mém konkrétním případě nestačily na to, abych odcházel s rozhodnutím koupit.

Přitom s jistotou mohu říct, že se jednalo vesměs o velmi dobře proškolený, zdvořilý a odborně připravený personál. Uvědomil jsem si, že šablona -  jakýsi model chování, kteří různí prodejci aplikují a uplatňují stále stejným způsobem, a to i když jsou vybaveni dokonalými znalostmi produktu a jsou zdvořilí, prostě k úspěchu nestačí.

Zjistil jsem, že proaktivita ve věci naplnění mých emočních potřeb při rozhovoru je minimální. Jako zákazník, který si nepotrpí na technické detaily a rozsáhlé popisy technických vlastnosti vozů, názvy systémů jako „Blue-Motion“ a „Common-rail“, jsem stejně byl nucen vyslechnout tyto prezentace a souvislosti, ačkoli mne to vůbec nezajímalo. Zatímco jestli je auto bezpečné, spolehlivé, které má nejpohodlnější sezení a jak často (nejlépe vůbec) budu muset s autem do servisu,  jsem se nedověděl.

Prodejce totiž zpravidla neumí poznat projevy emocí, nevnímá je, neumí je strategicky uplatnit a už vůbec ne řídit či uplatnit ve svůj prospěch. Nepoznal zaujetí, opovržení, radost, strach, pochyby a ani vztek.

Protože je nedokázal identifikovat, nemohl pochopitelně s emocemi pracovat a využít je k ovlivnění mého rozhodnutí. Prakticky se tak neodlišoval od psaného textu v brožuře nebo na webu. Prodejce byl pouhou živou brožurou.

Když navštívíte v každém městě průměrný obchod s knihami, zjistíte, že v policích obchodů jsou desítky knih, které se zabývají neverbálními projevy, najdete učebnice řeči těla a podobné příručky. Ale nezdá se, že by se to v praktickém světě nějak projevovalo.

Možná jste již slyšeli o tom, že v obličeji máme 43 svalů, které projevy emocí reflektují a to i když se snažíme je vědomě tlumit. Určitě znáte typy lidí, kterým se říká „poker face“ – tedy kamenný obličej hráče pokeru, ve kterém nelze číst. Ale ani oni neovládají všech 43 svalů tak, aby dokonale mátli tělem. Vlastně tváří. Obličej je totiž právě to místo, které prozradí emoci i když se snažíme o opak. Některé prameny uvádějí i vyšší počet svalů. Neovlivníme mikromimiku, lehké záškuby svalů koutků, úhel sevření víček, rozšíření či zúžení zorniček, pohyby obočí i další.

Když jsem se začal zajímat o výzkum emocí, poměrně snadno jsem objevil psychologa Paula Ekmana, který se studiem emocí a jejich vztahem k mimice zabýval a zabývá dodnes. A pak už jsem byl jako posedlý.

Při hlubším studiu emocí, které mne nadchlo, jsem zjistil, že jsem vlastně objevil onu kompetenci, která je klíčová napříč obchodním světem.

Oslovil jsem zkušenou lektorkou emoční inteligence  a dohodli jsme se, že spolu připravíme unikátní seminář, postavený právě na znalosti a poznávání jednotlivých emocí a mikroemocí, které nám toho prozradí víc, než slova.

A především: JAK JE VYUŽÍT V PROFESNÍM I OSOBNÍM ŽIVOTĚ K EFEKTIVNĚJŠÍ  A PŘÍJEMNĚJŠÍ KOMUNIKACI.

Emoční kompetence jsou  dovedností, kterou se můžete naučit stejně, jako například rozumět cizímu jazyku. A proto jsme postavili naprosto jedinečný kurz, na kterém se účastníci naučí emoce identifikovat, vnímat je z obličejů protějšků a to díky tréninku rozpoznat i v desetině vteřiny, naučí se je užívat – tedy vytvářet a reagovat na emoce tak, aby přispívaly k řešení, sdělování záměru, vize či vedení lidí, naučí se porozumět emocím a pochopit jejich příčiny i důsledek.

Díky praktickému dvoudennímu  tréninku se naučí předvídat, jak budou lidé emočně reagovat. A konečně, osvojí si řízení emocí a budou schopni určit efektivnost různých řešení. Integrovat emoce a myšlenky pro přijetí efektivních rozhodnutí je totiž dovednost, které se lze naučit.

Účastníci se učí poznávat emoce v obličejích na desítkách fotografií pomocí výrazů, které identifikují a to dělají nejdříve s teoretickou průpravou, pomalu, pak rychleji a nakonec jsou schopni rozeznat emoce v časech kratších, než je jedna vteřina. Tento blok je velmi oblíbený a nepouštím nikoho na coffeebreak dříve, než zvládne rozpoznat všechny emoce v nejrychlejším módu. Kolegyně lektorka  Jitka Ševčíková je zase učí účastníky semináře s emocemi pracovat a regulovat  je. Divili byste se, kolik je emočně nevyrovnaných manažerů a jak málo je emocím přikládáno na významu.

Jak vypadá takový prodejní rozhovor s prodejcem, který v této dovednosti způsobilý?  Je mnohem více dynamický a hlavně, bývá nesporně úspěšnější. A proč? Protože prodejce vnímá a identifikuje emoce zákazníka, umí je rozpoznat a protože se naučil porozumět projevům, umí na ně reagovat a proaktivně je uplatňovat. Ví spolehlivě a neomylně, kterou emoci spolehlivě může použít k dosažení cíle. V „interakci“, nebo-li v jednání se tak dostává mnohem dál, než by bylo kdy vůbec možné. Protože se naučil emoce řídit a strategicky uplatňovat, opravdu svým zákazníkům dokáže splnit jejich přání, předvídat, jak se jednání bude vyvíjet a může je ovlivňovat žádaným směrem. A tak se tady z klišé, které mají leckde na zdech, v našem případě stává realita.

Intenzivní trénink trvá dva dny. Dva dny stačí prodejci k tomu, aby se  výrazným způsobem posunul v dovednosti, která je klíčová napříč obchodním světem, z prodejny aut přes hotely a restaurace do maloobchodu. Podobné tréninky absolvují členové tajných služeb, což jen potvrzuje, že náš obličej prozradí mnohem víc, než jsme si ochotni připustit. Profesor Ekman spolupracoval mimo jiné také na scénáři oblíbeného amerického seriálu Anatomie lži, který právě s rozeznávání emocí a mikroemocí pracuje ve prospěch objasňování.



Nejbližší termín kurz najdete na www.brainbooster.cz

Milan Pavelka, MBA 


0 Comments

    Autoři

    Milan Pavelka
    Petra Horáková
    Jitka Ševčíková
    Jan Pučálka
    Jan Bubeníček
    ​

    Archiv

    February 2023
    August 2022
    June 2021
    May 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    March 2020
    August 2019
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    June 2015
    April 2015
    October 2014
    April 2014
    March 2014

    Kategorie

    All

    RSS Feed

Co říkají naši klienti na Google a v dalších recenzích?

Bez pana Pavelky bych stěží dokázal udělat titánský skok v mé pracovní kariéře. Přeskočit ze stavebnictví do gastronomie, a hned na manažerskou pozici, by bez jeho mentorského přístupu, školení, a hlavně praktických ukázek v gastroprovozu nebylo v žádném případě možné.
Ještě jednou děkuji za Vaši pomoc a mentorské vedení! Aleš Nevařil, F&B Manager

​
Milane, děkuji vám za marketinkovou deratizaci našeho hotelu a praktické šablony. JN, Karlovarský kraj.

Vážený pane Pavelko, děkuji vám za přípravu hotelu k prodeji.  Díky vám jsme hotel hladce prodali za správnou cenu. V okamžiku, kdy jste nám poslal první verzi investičního memoranda ke schválení, jsme si uvědomili, co vlastně prodáváme a co bychom měli požadovat. Vedlejším účinkem je zavedení aplikace Monday*, jejichž prodejce byste měl vyškolit. Jiří F, Olomoucký kraj, dnes již bývalý majitel, (*s aplikací Monday nespolupracuji, jsem pouze uživatel).

Koupili jsme hotel jako naprostí laici a až když to vázlo, hledali pomoc odborníků. Petra a Milan nás překvapili především lidským přístupem. Nebudou vám kázat nějaké suché teorie, naladí se na vaše specifické potřeby a zhodnotí možnosti konkrétního podniku. Pomohli nám s konceptem hotelu, jsme nadšení z řešení, které mám naprosto "sedlo" a věříme, že i našim hostům. Postupně vše realizujeme krok za krokem. Odborné věci vysvětlují jasně a prakticky. Návody, ke všemu, co kolem provozu hotelu potřebujete vědět, nám velice pomáhají – a můžete si je stáhnout u nich na webu.

Jsme vděční, že se naše cesty setkaly a přejeme spoustu dalších zajímavých projektů a spoluprací.
Eva a Karel Nejedlí
Digital detox hotel CHYTROV

Po letech v hotelovém byznysu jsem se již lecčemu naučila a snažím se své znalosti stále doplňovat. Váš ebook "Jak správně řídit finance vašeho hotelu a restaurace“ mě jednoduchým způsobem (konečně někdo) naučil, jak rozumět hotelovým financím. Přiloženou šablonu naše účetní pochválila a proto jsem se rozhodla investovat do restartu Masterplan. Bylo to správné rozhodnutí. Kromě všeho, zamilovala jsem si Trello! Děkuji celému týmu. Pavla Dvořáková, Hotel Liberty

Spolupráce s  HotelMax je jedním slovem perfektní - letité zkušenosti v oblasti hotelnictví jsou opravdu znát, Milanův přístup je velice profesionální, precizní a empatický. Jsme Vám velice zavázáni za Vaše podněty, připomínky a rady týkající se správy a nakopnutí byznysu v našem smarthotelu Nezvalova Archa. Kromě osobních profesních zkušeností předaných přímo na našich setkáních píše firma HotelMax také skvělé e-booky a další elektronické materiály. Za nás 5* a jednoznačné doporučení. Děkujeme!
"  OLOMOUC
​

"Milane, na spolupráci s Tebou se mi nejvíc líbilo, že jsi místo vzletných doporučení šel a ukázal a naučil mě, jak to udělat a taky mě pomohl jako mentor. Často si teď řeknu, když se musím rozhodovat, jak by se rozhodl Pavelka. A udělám to. Lukáš, ředitel resortu ****"  ZANZIBAR

"Děkujeme za první pořádný marketingový plán hotelu. Zvýšili jsme RevPar a zisk, majitel, zaměstnanci i hosté jsou spokojeni. Radek, MORAVA

"Děkujeme vám oběma za oči otevírající audit, pomoc s business plánem a nastavení financí podle řetězcových standardů. Ve spolupráci budeme pokračovat. Lucie" BRNO

"Jsou skvělí, poskytují praktickou pomoc. Všechno, co jsme potřebovali jsme dostali. Díky Hotelmaxu jsme se posunuli o velký kus dopředu." Kateřina, BRNO

Najali jsme si HotelMax na pomoc s rozjezdem nového samoobslužného hotelu v Olomouci Nezvalova archa. Pan Pavelka, který analyzoval chod a pak několik měsíců vedl náš tým byl vysoce profesionální. Jeho rady a podněty vedly k téměř k okamžité pozitivní reakci trhu. Preventivně zůstáváme v jeho péči. Cca jednou za 1/2 roku občerstvíme obvyklé provozní chody. Služby HoteMaxu můžeme vřele doporučit. Marek Novotný,
 LAVZEN s.r.o.

S Milanem jsem spolupracoval při restartu jednoho lázeňského a jednoho velkého kongresového hotelu. Jeho znalosti v oblasti obchodu a marketingu jsou neocenitelné, a to i pro zkušené hoteliéry. Otevře vám nové obzory a zlepší ekonomiku provozu. A pokud jste se rozhodli z nějakého důvodu hotel prodat, je tu opět Milan, který doporučí vhodného investora a nachystá hotel k prodeji tak, abyste zbytečně netratili. Myslím, že v současné době není lepší poradenská společnost na našem českém trhu, než je Hotelmax.
Václav Jirásek, PRAHA

Spolupráce s Hotelmax, respektive primo s panem Pavelkou byla velkym prinosem pro provoz naseho nove otevreneho hotelu. Dalsi devizou byl profesionalni a pratelsky pristup, plny znalosti a zkusenosti. Vsem vrele doporucuji. Jana, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


Pane Pavelko, pomohl jste restartovat můj wellness hotel, udělal pořádek v cenách, distribučních kanálech, zavedl jste up-selling a v druhé fázi spolupráce připravil hotel k prodeji, za což Vám děkuji. Martin Š, bývalý majitel resortu ****. Západní Čechy

Hotelmax přišel za pět minut dvanáct. Kromě toho, že nám zachránil dost peněz, které bychom utratili za špatně vybraný systém, nám pomohl se zavedením hotelového software a ukázal lidem, jak jim pomůže při práci. Myslím si, že nejméně jednoho člověka přesvědčil, aby nám neutekl kvůli změně. Petr P. provozovatelé hotelu 
**** ​Jižní Čechy


​

​





Kontaktujte nás

    Chcete být úplně první, kdo se

    ​dozví​ nejnovější informace?

odeslat
  • Hotel Consulting
    • Prodej, nákup a pronájem hotelu
    • Restart a rozjezd hotelu
    • Zvýšení zisku hotelu a restaurace
    • Digitální strategie hotelu na míru
    • Hotelový marketing a prodej
    • Expertní mentoring
    • Personalistika hotelu a restaurace
    • Technologie a Inovace v hotelu a restauraci
    • Hotelové a restaurační systémy
  • E-shop
  • blog
  • KONTAKT
    • O nás
    • REFERENCE
    • Hotelmax v médiích
    • obchodní podmínky